Öppets hus



Fullt stök innan gästerna kommer...i morgon åker jag till Sundsvall och snön. Det skall bli underbart att träffa min fyra barnbarn, jag längtar!
Jag har två resväskor fulla med presenter och julklappar till de alla, det är två barnbarn som fyller i december och ett som fyller nyårsafton dessutom är det julklappar till de alla!
Mitt äldsta barnbarn fyller 15 år och han skall sjunga solo på Tonhallen, gissa om mormor är stolt! Hans lillasyster som är sju år, skall uppvisningsdansa på Hedbergska.
Det är fantastiskt att få uppleva detta mysterium att se sina barnbarn växa och utvecklas till människor som en gång skall ta vid efter mig!
Livet kommer och går. Om och om igen. Vi står lika frågande varje generation över detta att helt plötsligt är jag den äldsta!
Jag vill hålla fast tiden, men hur?
Hur lycklig jag än är över allt, så går det inte att bli mer än lycklig.
Kanske jag skall göra som Tom Cruise? Hoppa högt i soffa för att jubla och visa min tacksamhet?
Men han ångrar detta idag eftersom han blivit ifrågasatt efter sin uppvisning i att vara lycklig.
Ha det gott! Hoppas jag kan levera något från Sundsvall...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Din blogg är så mysig! Skulle du inte kunna skriva lite om tips till dagens unga? Alltså vad man ska tänka på när man skaffar barn, partner osv. Känns som att du har massa erfarenhet och bra tips till alla oss unga! Ha det så bra i Sundsvall!

2008-12-08 @ 19:41:01
Postat av: Elsa

Enig med Johanna! Virker som du har masse erfaring :)

Ønsker meg tips om hvordan man vet at han er mannen med stor M ;)



KLEM

2008-12-11 @ 18:48:12
Postat av: Charlotte

Hej Lena!

Va vacker du ar :) hoppas ni far det mysigt i Sundsvall. Overkligt att Isak fyller 15 ar. Va? tiden bara forsvann... saknar dig.

PUSS

2008-12-12 @ 18:09:47
URL: http://charlottemarten.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Johanna och Elsa: Var så god och fråga på! Jag har varit pedagog i mitt arbetsliv. Erfarenheter kan förmedlas kärleksfullt!Jag väntar på frågor...



Charlotte: Tiden går jättefort.Isak har blivit så lång.Fortfarande lika go. Han sjöng solo på Tonhallen.Miss you!!!!!!!!!

2008-12-19 @ 21:18:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0