En vårdag...


Här står jag och njuter!
Vi hälsade på min man dotter med familj.
Då...var det varmt och ljust....nu är det kallt och mörkt.
Tidsintervallerna kommer och går.
I bland vill jag hålla fast tiden riktigt hårt och inte släppa.
Så skör man kan bli efter att blivit tilltufsad av livet, men också väldigt medveten om att livet är skört och att man inte skall ta livet för givet.
Den svåraste vägen att gå  är nämligen insiktens väg om att allt är ändligt.
Tror Du att de höga cheferna tänker på det när de tar emot sina 900000kr?
Har de dåligt samvete över att de roffat åt sig?
Eller rättfärdigar de sig?

Ja det är frågor som jag ställer mig när världen svälter

Kommentarer
Postat av: Emma S

Hej! Jag heter Emma och är 27 år, bor i Göteborg. Jag läser din blogg lite då och då. Tycker att du skriver så bra, klokt och direkt från hjärtat!

2008-11-28 @ 13:19:35
Postat av: liveteftersextio

Tack snälla Emma, det är trevligt att få feedback.

2008-11-28 @ 15:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0