Hur mår Du i dag?

Det är en fråga vi ställer till de vi möter på stan eller i telefon m.m.

Men frågar Du DIg själv när Du vaknar på morgonen: " Hur mår jag i dag ? "

I skolan är det många elever och lärare som inte mår bra tillsammans, eller hur?
Har Du upplevt att i bland går det inte att prata utan att det missuppfattas av mottagaren?

Att arbeta med sina känslor är en viktig del i vårt lilla Fredsarbete tillsammans.
Den emotionella intelligensen är människans enda hopp på denna jord.
Att känna förståelse för sig själv och andra skapar goda samtal människor emellan.

Då skapas kärlek och närhet. Då skapas den goda människan. Som vill gott!

Låt lärare få tillgång till sina känslor ( regelbundet )  under arbetets gång!
Likaså eleverna!

Skolan är ju en MÄNNISKOFOSTRANDE INSTITUTION!
Kunskapen kan vara både teoretisk och emotionell.

Vi skall använda båda våra hjärnhalvor eller hur?

" När orden tryter, hänger smockan i luften " !!

Så vill vi inte ha det, eller hur?

Hur har Du det?

Kommentarer
Postat av: Emeliepernille

Hej!



Jag skulle verkligen vilja höra fortsättningen på eran kärlekssaga, när kommer den?!!! JAg väntar med spänning förstår du!

Fin blogg och ett härligt språk har du!!!



Kramar

2008-11-13 @ 14:28:40
URL: http://emeliepernille.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

okej, jag skall fortsätta när jag är i " stämning "

Kram till Dig

2008-11-13 @ 15:55:02
Postat av: Eva

jag tror vi har svårt att svara ärligt till oss själva om hur vi mår.

det är lätt att bara säga bra. när nån frågar svarar jag automatiskt det är bra själv da? utan att tänka.

2008-11-13 @ 22:54:12
Postat av: liveteftersextio

Eva, varför inte inbjuda till ett samtal och fråga " hur mår Du själv "?

Men , Du har helt rätt, det är låttare att slippa och då svarar man " Tack bra "! Enklare på alla sätt..

2008-11-14 @ 07:49:51
Postat av: Eva

Hej..

ha det bra i helsingborg,, jag mår rätt piss just nu har sovit dåligt min hals värker och har svårt med andningen.

Hur mår du?

2008-11-14 @ 09:38:55
Postat av: liveteftersextio

Eva: Tråkigt att Du inte mår bra, det brukar ta tid.Önskar Dig god bättring!

Jag mår jättebra, tack,lite trött efter dagen, men frisk och kkry!

Kram

2008-11-14 @ 22:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0