Obama!!!

YES!!!!!!!
Nu kan jag tro på framtiden igen!

Det är fantastiskt att livet självt segrar till slut. Jag var ung när Martin Luther King vandrade här på jorden och spred sin dröm att: " WE SHALL OVERCOME, WE WALK HAND IN HAND.."
Det är underbart med en President som har så många länders kultur i sitt hjärta! Hawaii, Kenya och Chicago.Vilka kontraster!

Jag har själv upplevt det när jag besökt länderna. Det är självklart att Obama är en son av en global värld!!
Det behövs öppna sinnen och förståelse för att kunna leda en stor nation.

En ny väg har öppnats,för människan! Tack!

Vi behöver alla alltid nya öppningar som kan leda oss in på nya vägar för att utveckla oss i kärlek till varandra.
Jag gick Fredsmarschen i Paris 1981 för " KVINNOR FÖR FRED ". Det var en av alla fredsorganisationer som sammanstrålade i en jättestor manifestation för Freden på vår jord!!!

Då var det hårt klimat mellan öst och väst. Vi skickade kort med bön om fred till våra presidenter, ja det var ett intensivt Fredsarbete!! 
Jag var en mycket aktiv ensamstående mamma som samtidigt jobbade heltid.!
Hur orkade man? Jo, längtan om något  bättre var starkare!
Det känns alltid bättre att vara delaktig än att sitta bredvid och gnälla utan att göra något åt sin situation. Har man en dröm så är den värd att kämpa för!
Jag vill gärna tro på att det goda inom oss alla skall växa sig starkare och starkare. Det är enda sättet att förhindra det som vill ont.

Kommentarer
Postat av: Sebastian Berg

Jag är övertygad om att Obama blir lyftet för USA.

2008-11-06 @ 16:53:40
URL: http://sebastianberg.wordpress.com
Postat av: Anonym

Ja, en ny tid har börjat!

2008-11-06 @ 22:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0