Ensamstående kvinnor!

I går skrev jag ett långt inlägg beträffande Alla Helgons Dag kontra Hallowin, så försvann allting, det stod att websidan inte kunde visas!
Så arg man kan bli för en sådan liten sak.. men jag hade lagt ner hela min själ för att beskriva min känsla inför detta.

Nu struntar jag i det, skriver lite om att kvinnor kan i stället!

Alla dessa kvinnor som i min släkt varit starka egna företagare, som ensam tagit hand om barnen.

Alla dess frånvarande män som kan göra mig galen av ilska!!

Om fäderna bara visste vad de betyder!
De kanske vet om det, men egot är större än medkänslan.

Det finns något som kalls " spegelneuroner " i hjärnan. Det är en förmågan att känna empati för någon annan människas tårar och smärta. 

Denna vetenskap borde alla ta del av och läkare borde faktiskt " Ta Tag i Problemet "!
Kanske forska mer på detta och därmed kanske kunna hjälpa barn som har s.k. frånvarande förälder.
Inom djurriket är det Göken som lämnar sin unge, jag undrar om ni vet om fler djurarter som lämnar sina ungar?

Jag älskar f.ö. elefanter!!
Hos elefanterna är det den äldsta honan som är ledare!!

Vad säger ni om det?
Jag tycker att det vore toppen om " Banknissarna " kunde ersättas av KLOKA KVINNOR!











Kommentarer
Postat av: Jojjo

Ville bara säga att jag älskar din blogg! Så härligt med en kvinna i mogen ålder som skriver om livet! Det får mig att längta efter att bli mogen kvinna! Tack för att du finns!

2008-11-03 @ 16:07:33
Postat av: Mimmi

Instämmer med föregående talare. Du skriver klokt! Jag hoppas att du med inlägget som försvann ville få fram att Halloween och Alla Helgons dag inte är det samma. Ska man prompt ta efter den keltiska sedan kan man göra det 31 oktober och ingen annan dag. På gravgården ska inga vålnader existera bara vackra minnen! Du, hur gick det blev det så att du och din man slutligen lärde känna varandra där på kyrkogården? Kram!

2008-11-03 @ 17:41:01
Postat av: liveteftersextio

Mimmi, Du förstod precis vad jag menade!!!

Till er som svarar: Det är toppen med feed back! Tack!

Kram

2008-11-04 @ 10:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0