Vi lever på Hoppet!

En gråmulen morgon...och jag är oerhört seg.

Igår var jag uppe sent och slog in alla julklappar och presenter som jag skall ta med mig upp till Sundsvall.
Dessutom satte jag in våra kort från vår bröllopsdag.

Jag undrar om ni som är yngre kan förstå att det känns betydelsefullt att gifta sig i vår ålder?

Vi är ett förälskat par över sextio som gav varandra det finaste man kan ge varandra. Nämligen egna löften ,skrivna av oss själva efter ett långt livs erfarenheter.

Det låg ett skimmer över dagen som vi alltid kommer att minnas!

När vi ser på bröllopsbilderna, så är det inte två unga vackra människor som har hela livet framför sig.
Nej, två småtjocka med rynkor och grånat hår. Men med samma längtan att få leva ett långt och lyckligt liv tillsammans! Statistiskt sett är det inte så för oss, därför vill jag vara så nära  i livet som jag någonsin kan.

Om inte hoppet fanns vad skulle vi då göra med våra liv?




Kommentarer
Postat av: Eva

hej jag är en tjej på 22år.. och undrar lite vad gör man när man som ung förlorat hoppet..

och varken tror på gud eller på annat och bara har sig själv för att ens mamma har svikit och bara skiter i en??

2008-11-04 @ 17:50:05
Postat av: Eva

hej jag är en tjej på 22år.. och undrar lite vad gör man när man som ung förlorat hoppet..

och varken tror på gud eller på annat och bara har sig själv för att ens mamma har svikit och bara skiter i en??du verkar ha svar för allt..

2008-11-04 @ 17:50:48
Postat av: liveteftersextio

Hej Eva!

Jag förstår att Du har det svårt!Det är jätteviktigt att Du åtminstone har en person i Din närhet som ser och bekräftar Dig. Tycker Du att Du har det? Eller känner Du DIg alldeles ensam nu?

Vill Du berätta för mig lite närmare ang. Din relation till Din mamma? Har Din mamma kända problem?

Har Du bett Din mamma om hjälp och hon vill inte hjälpa DIg ändå?

Jag blir väldigt ledsen när Du skriver om att DU förlorat hoppet om oss vuxna.

Mina föräldrar svek mig oerhört när jag som mest behövde dem. Det är lätt att bli hård och kall. Det är en inre kamp mellan ont eller gott. För mig blev det viktigt att inte jag skulle själv skulle bli som de var. Jag valde sida, ungefär som Jesus sa på korset: " Fader förlåt dem, för de vet inte vad de gör"!

Det är nog så det är med oss människor. Vi är så ynkliga om vi låter den enklaste vägen leda oss.

Jag hoppas att Din besvikelse inte tar över Ditt jag

utan att Din inre godhets längtan tar överhanden!

Jag finns här för Dig om Du behöver!

Kram på Dig och tänk endast goda tankar även om det tar emot. Älskar Du små barn Eva? Se på dem och le emot dem när Du möter dem!

Ge, ge, ge! Du kommer att få!!!!!!!!!!!!

2008-11-04 @ 19:26:28
Postat av: Eva

självklart älskar jag barn.. en dag i veckanäär jag barnvakt och därifrån få jag massa energi..

nepp jag stängde av henne ett tag.. och hon har inte ens velat höra av sig,, på dem senaste 3 åren.

hon ringer inte när jag fyller år jag bor i sthlm och ho i småland.

och det får mig att undra.

när jag oprerades för 2 år sen (hon visste) så kollade hon inte heller fall allt gick bra.

ibland saknar jag en mamma, och nej jag har ingen vuxen. jag har 2 vänner jag kan lita på som jag har daglig kontakt med.

jag tänker oftast positivt men ibland så går det för långt åt andra sida.

jesus gud eller vem han nu är finns inte för mig jag tror inte att han funnits.för då skullle vi inte leva som vi gör.

2008-11-04 @ 20:22:02
Postat av: liveteftersextio

Hej igen Eva!Jag försår att Du saknar en mamma som bryr sig. Det är det mest naturliga för allt levande.

Har Din mamma någon sjukdom? Hur lever hon? Har Du syskon? Jag tycker att Du verkar vara en självständig och stark kvinna som har visat Din mamma att Du inte accepterar vad som helst. Kanske hennes stolthet sätter hinder i vägen för en kommunikation? Det viktigaste är att Du söker något som är bättre och det verkar Du vilja göra , eller hur?

Vilka är DIna intressen? Skriver Du av DIg? Det gjorde jag. Jag skrev mycket dikter i min ensamhet, det hjälpte lite.Finns ingen äldre släkting till DIg som Du kan finnas för Dig när Du behöver?

Tycker DU om att läsa? Det finns mycket bra böcker som kan ge bra energi.Livet är spännande Eva, hoppas att jag kan hjälpa DIg att finna mening i Ditt liv!

Jag finns!Bamsekram till Dig från mig!

2008-11-04 @ 22:10:30
Postat av: Anonym

hej..

nej ingen sjukdom som jag vet.ja jag har 2 syskon och dem har kontakt med henne och har valt bort mig lite vi kanske hörs 3gånger per år.nej jag accepterar inte vad som helst men känner oxå att jag ite klarar av att bära detta själv.

ja jag vill kunna fortsätta med ett stort leende.mina intressen är inredning och att shoppa.läser gör jag mycket oxå.

jag skrev av mig mycket innan men nu har jag tröttnat.

nej mina släktingar vill inte välja sida eller prata om spna här saker.

Tack för allt.

jag har valt att gå till en psykolog. jag måste få ut ilsakan och kunna finna ron i mig själv.

2008-11-05 @ 10:40:42
Postat av: liveteftersextio

Hej Eva!

Jag vill tipsa Dig om att det går att måla ur sig många känslor! Kolla upp någon bildterapeut i Ditt område!

Jag arbetar med Inre Bildarbete- ett sätt att måla sina känslor. Försöka duger!

Eva, vad har egentligen hänt mellan Dig och De DIna? Vill Du berätta?

Kram!

2008-11-05 @ 16:00:42
Postat av: Eva

hej Tack för tipset...

kan berätta men inte här.. fnns för mycket läsare och folk som gillar att hoppa på andra..

2008-11-05 @ 19:48:36
Postat av: liveteftersextio

Hej Eva!

Om Du vill berätta; [email protected]

2008-11-06 @ 10:37:45
Postat av: Sebastian Berg

Håller med dig fullständigt.

2008-11-06 @ 16:54:39
URL: http://sebastianberg.wordpress.com
Postat av: liveteftersextio

Eva : Kolla på Montel, Tv3 torsdagar kl åtta på morgonen.

2008-11-06 @ 22:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0