lite om min historia

Kanske jag skall berätta lite om varför jag slutade arbeta.

På mitt arbete blev jag knuffad bakifrån, helt oväntat av en elev med funktionshinder.
Fick en s.k. Whiplashskada p.g.a. detta men ingen ersättning från AFA.
Det var ett långt rehabiliteringsår och därefter sjukskrivning i flera år.

Allt känns bara såå hemskt att prata om, men efter den händelsen har jag inte arbetat.
Mer orkar jag inte berätta nu...


Skall föreläsa om mitt arbetssätt Individuellt Inre Bildarbete för Afasiföreningen i november.

Jag har läst bildterapi i Umeå för många år sedan.
Har även gått i Konst och Miljöskola, så det föll sig naturligt att skapa ett nytt arbetssätt för eleverna på särskolan.
Detta innebär avslappning, målning på stort papper och samtal därefter.
Har gjort en film om detta som finns att hyra på AV-Centralen. TV- programmet Livslust har också visat mitt arbetssätt.

Det är mycket helande att bli sedd.
Man kan med en pensel röra vid sitt innersta dit orden inte når. 

 Jag samarbetar med Studieförbundet Vuxenskolan i Malmö och hoppas att det blir några som anmäler sig till våren för att gå på  kursen " att kommunicera via sina inre bilder ".
Inga som helst målarkunskaper behövs, desto bättre nästan.
Välkommen Du som bor i Malmö!
Bara lite nyfikenhet!





Kommentarer
Postat av: Laila

Hej hej !! Känner verkligen med dig !! Underbart med människor som arb med barn som behöver särskilt stöd.Har själv två funktionshidrade barn,så jag vet vad du har gjort.Tyvärr så är detta arb som med allt annat inom vården inte särskilt uppskattat med de menar jag lönemässigt.Mkt underskattat om man hör vad folk ute i samhället tror att man gör.Skamligt om man jämför vad de inom it tjänar.Hoppas du förstår vad jag menar.Det skulle bli så långt inlägg om man ska gå in på detaljer.



Själv så är jag oxå sjukskriven sen ett par år tillbaka och har svårt att inse att det finns ett liv utan arb.Hela samhället säger ju att arb är en del av livet...........Försöker hitta tillbaka och hitta andra alternativ.



Vi köpte hund så jag åtminstone kommer ut på långa härliga promenader så det inte blir för mkt bullar kring magen L.Men det är svårt i den här åldern,om bara kilona fördelade sig jämt men det gör dem ju inte.På mig kommer de mitten så att säga inget på armar och ben ha ha egentligen som karlsson på taket säger DET ÄR JU VÄRDSLIGA TING.



Hoppas du mår bättre nu med din skada.Konstigt att det inte gick igenom som arbetsskada när det va så uppenbart.Känner en man som halkade på Ericssons golv och fick en WP och nog gick det igenom.Bara där ser vi vart vi är.Blir så arg,då det verkligen är så uppenbart orättvist och handlar mkt om handläggare och bedömningsfrågor som är uppkalkyrerade på papper.



Ha det bäst och ha en trevlig helg.



Laila

2008-10-03 @ 07:32:15
Postat av: liveteftersextio

Jag blir så glad över din kommentar! Visst, allt du skriver är SANT!!Du är en kvinna med livserfarenhet och "ser" att livet är orättvist.Det gäller att finna sitt goda inre för att känna vördnad inför livet. Tack för ditt svar!!

Må så gott!

2008-10-03 @ 09:21:35
Postat av: Fia

Jag bor 40min från malmö och blev väldigt intresserad av vad det innebär " att kommunicera via sina inre bilder "? Jag älskar att måla och har gjort det av och till i flera år och skulle gärna vilja ta upp det igen. Men med småbarn så får man inte alltid tiden att räcka till, men nu kanske det är dags att ta sig tid!

2008-10-06 @ 17:37:59
URL: http://fialiljas.blogg.se/
Postat av: Sebastian Berg

Härligt att du håller i bloggandet. En annan börjar bli dålig på det. ;)

2008-10-07 @ 00:25:50
URL: http://sebastianberg.wordpress.com
Postat av: Laila

Hoppas allt är bra med dig.

Kram Laila

2008-10-07 @ 09:45:00
Postat av: liveteftersextio

HEj du som kommenterar, jag VILL så gärna skriva o samtidigt lägga in bilder.Men såå svårt ännu, dessutom ¨är datorn amerikansk inte blir det lättare av det! Phu!

Laila jag skall ha kurs till våren på Vuxenskolan,vill du veta mer så berättar jag gärna. Ha det!

2008-10-08 @ 18:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0