Sextio ung!

Att vara över sextio år känns märkligt.

Livet har varit långt och innehållsrikt. Ser jag bakåt så känns det som jag har levt en evighet med tanke på allt som hänt ute i världen och med mitt eget liv i världen.

Samtidigt är det overkligt att jag är så gammal som över sextio år. Då skall man vara tant, så var det när jag var liten.
Nu är det ju så att fyrtiotalisterna har besegrat detta. Vi vägrar att " tanta " till oss, eller hur?

Vi vill fortfarande vara aktiva inom de flesta områden, hinna uppleva allt, vara delaktiga...men...kroppen är inte den samma som förr och jag blir så arg!

I dag på vattengympan kände jag mig som förr, ung och stark! Det berodde naturligtvis på att jag säkerligen var den yngsta av alla som deltog. Jag kände igen känslan av att synas.. förr var det en självklarhet.. jag visste att jag syntes.

Det är lite av den känslan som jag sä gärna vill behålla trots att åldern tar ut sin rätt.

Jag tror att om våra tankar är goda och våra hjärtan inte hårdnar så syns det utanpå. Det inre kan lysa igenom..

Att vara nyfiken är också en god ingrediens för att hålla sig ung i sinnet. 

Kär och galen likaså!!
Det är väl härligast av allt egentligen!
Eller  hur?
Jag vill leva trettio år till och fortfarande leva som nu. Tack!
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vilka kloka tankar. "Man är ju inte äldre än vad man gör sig" som man brukar säga. Tycker du är så fantastiskt vacker! Är man lycklig så lyser man, och jag tror att glädje gör oss unga i sinnet.

2008-11-01 @ 19:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0