KRISEN

God Morgon!

Krisen som verkligen kan kallas för kris är här.

Att plötsligt förlora det man har byggt upp under många år kan skapa nya kriser!
Är det någon i samhället som har tänkt på det?
Vem träder in och erbjuder råd och stöd? Finns det överhuvudtager s.k. krisrådgivning?

Jag tror det är dags för att starta upp samhälleliga punkt insatser  i god tid.
För det kommer att behövas!!!
Det kommer att löna sig på sikt.

Världen upplever ett trauma som kommer att sätta sina spår i människors själar.

För att hjälpa medborgarna och för att de inte skall lida posttraumatisk stress (PTS) borde Debreifing ges kostnadsfritt
till dem som drabbas av penningkrisen.

Alla medier som skriker ut rädslor borde även skrika på hjälp till offren!!

Magkänslan har sagt mig länge att detta har varit på gång, men inte har jag lyssnat till den! Nej, mer vill ha mer, så är det.för de flesta av oss.

Jag måste verkligen lyssna till min inre röst som säger mig sanningen.
Intuitionen är verkligen min bästa vän, jag borde lyssna till den mer.
Det gäller i alla situationer.

Kroppens behov t.ex.
Tron kan försätta berg, det har jag själv upplevt

För många år sedan fick jag diagnosen Hypofystumör.
En lång historia, men eftersom jag är Reiki utbildad lät jag min Reiki lärare och hennes distanshealinggrupp utföra healing på mig.
I dag är jag friskförklarad

Nu skall jag ta emot dagen!








Kommentarer
Postat av: Åsa

Men vad spännande! Berätta om Reiki. Mvh Åsa

2008-10-09 @ 20:04:13
Postat av: liveteftersextio

skall berätta mer senare om det går bra?

2008-10-10 @ 10:21:30
Postat av: Laila

Håller med dig ang krisen.Jag blir oehört rädd och känsloladdad när jag tänker på mitt lilla nya barnbarn och i vad han kommer växa upp i för samhälle.

Och som du säger mer ska ha mer.Jag bara tänker som så om att det rasar för dessa människor en dag.Hur går det då för dem själva och deras barn framförallt som har fått allt serverat på ett fat.

Neeej när man kommer till sanningen så ger inte makt och pengar rikedom,för det gör ens barn och kärleken.



Vad härligt att du håller på med Reiki och healing.Själv är jag inte så jätteinsatt men min dotter har inte många steg kvar till master.Hon brukar lägga sin hand på mig och föra över energi till mig och det är otroligt skönt.



Jag ryser när du berättar om din tumör.Det finns något bortom bergen som ser oss.Härligt att du är friskförklarad.



Vi får kämpa på vi gamlingar..........

Laila

2008-10-10 @ 18:26:31
Postat av: liveteftersextio

Underbart med din dotter!! Vi får kämpa på, så sant.

Vi lyssnade inte heller på våra föräldrar eller hur?

Det smärtar när ens barn får gå igenom svåra erfarenheter, men livet tycks vara så skapat.

Allt har sin gång...

2008-10-10 @ 20:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0