Tanke

Jag sitter här och tänker på hur det var förr...

När jag var barn fick jag inte säga Du till äldre som jag inte kände.

Jag neg om jag träffade en äldre person.

När jag åkte buss och det kom in en äldre person i en fullsatt buss så steg jag upp och lämnade plats till den äldre personen.

I dag räknas jag ju till den kategorin " äldre ".

Över 60 år har jag en kropp som " känns ".
Mina väninnor och jag pratar ofta om detta overkliga fenomen. Just att gå omkring med en kropp som värker.
 
Vi sätter på oss facet och gör oss så attraktiva som möjligt. Men naturen gör sitt och vi vårt. Vi kämpar på!

Jag känner mig inte gammal trots att kroppen gör sig påmind.

Jag kan känna mig riktigt attraktiv vissa dagar, ändå.

Hudvården har fått en annan innebörd än tidigare. Jag ser mig i spegeln mer kritiskt idag. Förr var spegelbilden så självklar. Nu behövs det smink!

När jag var ung solade jag med aluminiumfolie under hakan och Nivea i ansiktet. Allt för bli brun!!
I dag får jag betala priset för det.
Solkräm med hög faktor hade inte varit fel!

En tanke slår mig: Tänk om någon helt plötsligt skulle  säga Ni till mig, eller stiga upp för mig  på en fullastad buss, ( ja det vore ju bra i och för sig  ) eller niga inför mig!!!!

Hur skulle jag då reagera eller känna mig?

SOM EN TANT, troligtvis!

Kommentarer
Postat av: Laila Engdahl

Hej hej !!! Jag tycker du är fin trots lite smårynkor,och visst kan äldre kvinnor vara attraktiva.Utsidan säger bara halva sanningen eller hur???Men visst är det sant det du säger.Nivea och aluminum var det på vår tid.Det där sista va så roligt och det vill vi ju inte höra........

Hittade din blogg genom din söta dotter och går in både här och där var dag.Ni är så underbara båda två.

Tack för många tänkvärda ord som får mig att reflektera.

Kram

2008-09-24 @ 14:43:05
Postat av: Josefine

Haha så söt du är Mamma, du har allt varit crazy du med =) Love you och alla jag känner tycker att du är supervacker, jag också. Puss

2008-09-24 @ 15:42:34
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Anna

Hej! Läste att du var orolig för det här med alvedon för barn. Jag som just nu läser forskningsmetod fick många frågor när jag läste om studien. Att ett barn får alvedon "ofta" kan ju bero på så mycket, att de har ett sämre immunförsvar från början tex. Det i sig kan bidra till astma. Det finns en massa bidragande orsaker som inte tas upp, hälsa, kost, husdjur m.m. Dessutom visste forskarna inte sambandet mellan paracetamol och alleriger och astma. Mycket riktigt så stod det om detta i Svenska dagbladet dagen efter. Att man verkligen inte ska ta detta som en sanning, vilket gäller all forskning! Som du säger, man ska lita på sin intuition, och jag tror den ofta säger att ett litet barn inte mår bra av hög feber.



Hälsn Anna.



ps du är verkligen jättevacker!

2008-09-24 @ 17:58:02
Postat av: liveteftersextio

Tack Engla,så roligt att Du också solade på samma sätt!

Jättefin förklaring Anna, tack, tack!

Stumpan min. Du är för go..

2008-09-25 @ 17:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0