Segling och äppelplockning

Så har denna helgen i september givit mig ännu ett underbart minne!
Att umgår med vänner på ett otvunget och kravlöst vis känns befriande.
Vi är några av den s.k. äldre generationen som har seglat till Köpenhamn i var våra båtar.
Man hinner tänka mycket under seglatstiden.
Min man och jag träffades för 3 år sedan och vi önskar oss många härliga år tillsammans, men så inträffar dödsfall på nära håll, så blir det lätt diskussion i den andan.
Att segla innebär en fantastisk möjlighet att samtala. Bara två!
Vi " pratar mycket barn ".
Minnen, minnen, minnen!!
Vi planerar  att vara friska våra framtida år för att kunna vara tillsammans med alla barnen och barnbarnen.
Idag har vi plockat äpplen och päron hos min mans dotter i hennes underbara trädgård! Mums!
Då minns jag såklart när min prinsessa satt i äppelträdet med " finkläder på".
Jag kommer också ihåg när min äldste son plockade äpplen i klädd sin Emilkeps hemma hos sin mormor i samma ålder. Buus!

Kommentarer
Postat av: anki

Visst är det underbart med alla minnen som

kommer upp då och då.

Ha det så gott.

2008-09-07 @ 21:23:05
URL: http://familjenolsson.blogg.se/
Postat av: Sebastian Berg

Låter härligt!

2008-09-07 @ 22:34:46
URL: http://sebastianberg.wordpress.com
Postat av: Åsa

Åhh! vad härligt med segling. Har du inga seglarbilder att lägga ut? Mycket trevligt att läsa din blogg. Jag har 2 barn som nu klarar sig själva o flyttat till en annan stad.Jag försöker skaffa mig ett eget liv men har varit så hönsmamma så det är svårt! Det hjälper mig mycket att läsa om ditt liv med barnen, ny kärlek mm. Vi har också skaffat en segelbåt för 3 år sedan o tycker det är UNderbart!!! Ha det gott!!!

2008-09-08 @ 08:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0