Den sanna drömmen

Som du förstår har jag inte riktigt " grepp " om detta ännu.
Bilderna kommer lite hipp som happ.

Jag vill ta upp ämnet " Drömma ".

Dröm din dröm så den blir verklighet.
Lev ditt  liv så att det blir som en dröm.

Ja, det var ett par rader från mitt tal till min dotter när hon gifte sig.
Varför tar jag upp dett?
Jo, därför att livets alla måsten "tar för sig" utan att vi ens är medvetna om att vi styrs av dem.

När jag växte upp på 40talet var det på en bondgård. En riktig bondgård! Ingen fabrik med djur som det är i dag.
I dag ser jag likheter med instängda dagisbarn och instängda djur i burar.

Jag fick springa omkring till vem jag ville på dagarna. Utan låsta grindar!!
Jag fick upptäcka livet på egen hand. Hundar, ungar, höns och  fick vara ute tillsammans med kattorna.
Hästar, kor och grisar betade bakom elstängslet.

et var väl elstängslet som var det " farliga " på den tiden eftersom man fick en stöt om man inte var nog försiktig när man kröp under det.

Jag blir sorgsen på något vis av att allt är inrutat och instängt. Låst!
Vi låste aldrig omkring oss!

Hur blir man som barn av att växa upp i dag? Det är en fråga som jag ofta ställer mig.

Jag drömmer om att friheten skall komma tillbaka till oss. Den vardagliga friheten!!

Se in i ditt hjärtas röst!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du verkar vara en underbar människa!! Så mycket fina tankar du har!

2008-09-10 @ 19:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0