Ut i skogen skall vi gå!

God morgon!
Nu är det barnprogram på TV:n så att jag kan blogga lite. 
Solen skiner i Sundsvall idag och himlen är blå.
Manne och Hannes och jag skall packen en korg för att sedan bege oss ut i skogen. Vi skall plocka svamp hade vi tänkt.

Innan  mamma Linda åkte på sitt jobb berättade hon att en björn hade uppenbarat sig utanför ett av de Dagis som finns här på byn. 
Lindas mamma hade också sett en björn på vägen. Det är flera personer som jag känner som har sett björn på nära håll eller tätt intill bebyggelsen.
Björnar har inte varit synliga här på byn förr om åren. 
Jag undrar vad det är som händer? Saknar de mat eller är det något som driver de ut ur skogen?
 Är det någon som har kunskap om detta fenomen?

Hur som helst är det så att jag känner lite obehag av detta. Förr älskade jag att gå ensam i skogen, men inte nu längre.

Pojkarna och jag skall i alla fall ut i skogen och de är ju inte tysta precis, så det är nog ingen björn som vill vara i närheten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0