Till Sundsvall

I dag har vi varit ute med båten på sundet och legat på svaj för att sola!
Sedan grillade vi i hamnen.
Ännu en skön ledig dag. Det är helt underart att vi har tre dagar tillsammans varje vecka.

Nu blir det lite annat eftersom jag reser till SUndsvall.
Jag hoppas kunna gå i skogen där hemma .
Kanske plocka blåbär, hallon och svamp?
Det är mina bästa stunder att gå ensam i skogen. Men jag har blivit lite rädd att gå ensam i skogen nu för tiden.

Vi har ju fått björn ända hem på byvägen.Det är inte så roligt alls !!

När jag var barn gick hela familjen ut  i skogen.
Pappa bar en stor kont på ryggen. Vi  plockade lingon och fyllde den.
Han hade samtidigt hunden och geväret med.
Mamma hade alltid gjort världens godaste matsäck!
I bland gjorde pappa en öppen eld och så kokade vi kaffe över elden. Underbara minnen!

Tinna och Martin var också med när de var små.

Elden släcktes av männen  på det naturliga sättet.

Pappa som ofta gick i skogen visste alltid var det fanns mest med kantareller.

För mig är dessa minnen i guld!

Nu skall jag ut i skogen och nosa lite...kanke jag har något barnbarn med mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0