Dan före dan före dopparedan...

Så är det då snart dags för oss alla att fira jul!!
Vi gör det på olika sätt år från år i vår familj. I år blir det första julen i vårt egna hus. Det är underbart att återigen bo i hus.
Min man går ut och skottar..knackar på köksfönstret...och jag minner mig om min egen barndom när min mamma stod i köket och pappa jobbade ute på gården. Jag tycker om den känslan...den känns hemma för mig.
Att se sin man hänga upp talgbollar till fåglarna , att julkärven kommer på plats...att ropa in honom för att bjuda på den inlagda sillen och smaka på den färdiggriljerade skinkan.. det är jul för mig.

Mina älskade barn och barnbarn firar inte med oss detta år. Några är i Åre och åker skidor, några är i Oslo.

Jag är ändå så tacksam över att alla mår bra ocg firar som de önksar.

Nu kommer mannen i huset förbi, han har nu slagit in de sista julklapparna.

Julgranen är klädd och tänd, julefriden hos oss är total nu, hoppas den är det hos dig också. Peter Jöback inleder nu sin julkonsert.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, vad mysigt ni har det. Min sambo uppskattar inte när jag pyntar till jul så det blir faktiskt inte mycket här hemma.



Kramar och God Jul till dig.

2009-12-23 @ 10:48:58
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Vill du pynta, så gör det för din egen skull. God Jul till Dig från mig!

2009-12-23 @ 22:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0