Hemma

Så har jag kommit till Sundsvall, där jag hade förväntat mig snö! Men icke sa Nicke!
I går kväll träffade jag min tre barnbarn. Det blev en härlig stund. Papper och pennor plockades fram för att kunna skriva sina önskelistor. VIlka konstiga julklappar det finns att önska nu förtiden...PLast, plast och åter plast!
Text på engelska som  säger mer än att det är någotkonstigt namn på något märklig fenomen!

Väl inne i stan i dag fann jag en butik vid namn Krabat. Där fanns det leksaker somjag tycker om. Gå gärna dit!!

Det är fantastiskt vacker i stan just nu med alla de fantastiska ljusklädda fasader...julmusik hördes ovh det andades lugn och ro i staden.

JAg har besökt min gamla skola i dag när jag hämtade ett av barnbarnen.En skola som mina förfäder har givit förutsättnigar. Min farfars far skänkte marken för byggnaden, därför ligger min fädernegård närmaste granne med skolan.
Tyvärr var jag tvungen att sälja gården p.g.a. familjeskäl.
Idag finns ett reportage i tidningen <<<<<<<<<<<LANTLIF om huset. Köp den! JAg och mina barn sörjer fortfarnde att gården måste säljas!
När jag går förbi den lindallé som mamma planterade gör det ont i hjärtat. JAg ser upp och minns...en tid, en stund av mitt liv med en blandning av både glädje och sorg.

Nu hör jag mitt barbarn Alice läsa sin egen kvällssaga, så nu skall mormor säga godnatt!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Vad härligt att ha sådana berättelser att dela med sig till sina barnbarn, att deras(ja, vad blir det)farmors/mormors farfars far har lämnat mark till att bygga skolan de går i. Härligt! Jag har faktiskt det också så. Min farmors far lämnade mark så att skolan som jag gick i kunde byggas. Ju äldre jag blir desto viktigare känns det att ta del av min släkts historia.

Ha en bra helg!

2009-12-11 @ 17:35:20
Postat av: www.liveteftersextio.se

Tack det samma Sissi!

2009-12-12 @ 00:47:44
Postat av: Josefine

Ja jättetrist att Mormor och Morfars hus inte är vårt längre... Älskar dig Mamma, ps kan du maila mig önskelistorna som de skrev? Det vore FAB! Puss!

2009-12-13 @ 00:13:16
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0