Alla hjärtans dag

Jag  har ett stort hjärta i Sundsvall och ett i Oslo!!! Det bultar och bankar!!!  Jag längtar så efter att krama om mina älsklingar!

Det är snö härnere, närmare bestämt  ute på landet. Vi har bilat och sett snöklädda fält, det är som om jag befinner mig på fjället. Längtade efter att åka längdskidor , idag .
Det var så vackert nere vid Ale stenar,  havet slog  in tunga , lugna vågor mot stranden. Det öppna havet, det vida  vita landskapet i solskenet,  var vidunderligt och storslaget.
Skåne är inte bara platt, jag kände mig som hemma i Norrland.

Vintergäck och snödroppar blommar  för fullt nu och talgoxen kvittrar, det är vår i luften. Vi var ute vid båten en stund i dag också. Jag fick en otrolig känsla av att sommaren är väldigt nära. Det var segelbåt ute på vattnet. Lite konstigt tyckte jag.

Annars är mina tankar väldigt mycket hos lill Ella, just nu. Jag ser på Josefines blogg att hon växer... har pratat med Alice i dag. Hon hade sina kusiner hos sig och var så glad. Ohh.. jag saknar dem

Till sist, jag såg melodifestivalen och tyckte det  var elände. Är det så att bli gammal? Eller kan det vara så att allt bara är för  den yngre  generationen nu för tiden?
Kameran snurrar runt snabbare och ljusen blinkar fortare...
Nej det passar inte mig alls.

Pratade med min äldsta dotter i dag, just om fenomenet att tiden går så fort när man sitter vid datorn. Vi hade en mycket intressant diskussion om detta.

Tiden, ja den kanske går men vad är det som gör att vi uppfattar tiden?

Det var en liten kvällsfundering...kanske någon som har ett svar?

För många ¨år sedan lyssnade jag på Dalai Lama (på Konserthuset i Stockholm) Han påstod att tiden inte finns.
Det Du, tänk på det!

Sov så gott...klockan går i alla fall! God natt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Sov Sött Mamma! Ella och jag ska förflytta oss till sovrummet nu. PUSS!

2009-02-14 @ 23:29:40
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: liveteftersextio

Tack, mitt hjärta!PUSS på er båda!

2009-02-15 @ 11:54:34
Postat av: åsa norman

Åh! kan du inte visa en bild på snödropparna o gäcken? ha det bra.

2009-02-15 @ 15:01:26
Postat av: Rebecka

Hej! Läser både din och din dotters blogg. Måste ställa en personlig frågha; vad har hänt med Josefins pappa? Han nämns aldrig och jag antar att han inte var med på bröllopet.

2009-02-15 @ 20:52:20
Postat av: Anonym

Jag visar lite snödroppar för dig Åsa.

Till dig Rebecka så vill jag hälsa att Josefines privata liv är hennes.

2009-02-15 @ 22:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0