Knutby..jag mår illa!!

I kväll har jag sett del 1 om Knutby. Jag mår fysiskt illa! Hur i herrans namn kan denna församling få fortsätta med samma ledning?
Det ryker  och osar  om Åsa Waldau! 
Vem är hon egentligen?
Vem tror hon att hon är?
Kan vem som helst sätta i gång och predika så att människor blir hjärntvättade?
Finns det inget kontrollorgan för dessa s.k. pastorer?
Är hon verkligen utbildad pastor?
Det är fruktansvärt att höra hennes hot...kan det kallas predikningar...vem är hennes Gud?
Fy så hemskt !
Är det så här det är i alla Pingstkyrkor? Det skulle jag vilja veta!
För mig är detta manipulativt och farligt.
Vad tycker du

Kom i håg ! Du är född med en fri vilja att välja mellan det som är ont eller det som är  gott!


Kommentarer
Postat av: emmi

jag blir rädd för såntdär, känns så skrämmande att en enda person kan hjärntvätta andra människor, du borde se dokumentären " the family america hates" den väcker starka känslor och handlar om e "kyrka" som sig själva tycks sprida guds ord men det dom sprider är hat. Kram på dej

2009-02-14 @ 00:29:27
Postat av: liveteftersextio

Emmi: ja, jag undrar mycket över detta...Kram på dig själv.

2009-02-14 @ 22:04:07
Postat av: Emma S

Håller med dig! Jag känner mig så maktlös och förtvivlad vid tanken på att det finns personer som henne. Vem är hennes Gud egentligen!?! Gud kan inte vara fördömande eller bestraffande.

2009-02-15 @ 20:56:59
Postat av: Anonym

Ja du Emma. Gud är den vi gör honom till.Jag tror på en kärleksfull och icke fördömande. Kram

2009-02-16 @ 20:50:23
Postat av: ella

hej kära livetefter60

Grattis till senaste barnbarnet.

Barn är underbara gåvor.

-------------

Läste mycket om Knutby för 5 år sedan och har nu sett 2 delar i tv4.

Denna "soppa" är fruktansvärd och jag tror ingen av oss fattar hur Knutbysekten kunde leva som de gjorde.

Nu skyller de endast på Helge - men Åsa W måste också ha ett och annat som hon inte berättar.



Såg tv4 Malou i förra veckan och där intervjuades bla Åsa W. Du kan själv kolla i Anytime-efter 10.



Vad gäller "kristi brud"-missförstånd, så fanns misstankar emot detta före mordet. S-G Hedin (pingstpastor och då Pingst talesman) var på väg dit flera ggr för att prata med ledningen.

Och enligt kristen tradition så betyder det absolut INTE en (1 st) fysisk person!!



När det gäller "kristi brud" - så säger ÅsaW att det var Helges idé. MEN, men.....



Åsa säger nu att hon endast haft en "överlåtelsestund" med Jesus o säger...ensam!!

(vad hon nu menar med det?????)



Senare dyker det fram ATT Helge var där.... de städade inför nånting nästa dag... OCH då medger (fast hon inte fattar va hon säger!) att Helge gav henne bibelord.!!!?



OCH detta säger ju oxå Helge - i intervju med Helge i fängelset säger han att han gav Åsa nånting i stil med "Tirsa-drottning" mm.....

Och i tv4(efter10) med Malou, säger ÅsaW ATT Helge "gav" och Malou var inte snabbtänkt o frågade vilket bibelord då!?



(Och inom parentes måste jag säga att jag blir upprörd över deras missbruk av Bibeln!)



Och detta med att ha sex för att "driva ut demoner" är något av det sjukaste jag hört och ren nonsens, det får stå för Knutby.



En mamma Eva W(TV4 Malou) sa att hennes son AW skulle 2000 gifta sig med Alexandra - och allt var förberett - ! MEN när Helge blev änkeman - så bestämdes det plötsligt att Alexandra skulle gifta sig med Helge!!

Och AW gifte sig sen med en tjej M (som senare hoppade av)De har barn tillsammans som EW=farmor till..... Usch, usch vilken "soppa av tragedier".



Och till sist vad gäller Åsa... hon var ju storasyster till Alexandra. Bodde grannar.



Hon måste ha vetat vad som försigick.... Och vilken sorts människa var egentligen Alexandra (som mördades så grymt).

Alexandra hade tidigare blivit anfallen av Sara S med en hammare - men de anmälde inte..!! Åsa visste detta oxå.

Sen visste denna stackars Alexandra att hennes man Helge hade Sara S som älskarinna som sov i soffa och han hade dessutom Annette L (frun till Daniel som skottskadades)som älskarinna.

Och Annette kom hem vid halv3 på natten (vad sa hennes man.DL..??)

Denna Annette L är dessutom syster till Patrik Waldau (Åsas man).

Så Åsas svägerska går till lillsyrrans hus och "älskar" med Åsas svåger.... :-( Sååå sjukt...urk.

Usch - det finns inte ord att fördöma dessa handlingar...... så äckligt.

Samtidigt SÅÅÅ tragiskt.



MEN - detta är absolut INGEN typisk Pingstförsamling - långt långt långt ifrån....



Pingstkyrkorna tar bestämt avstånd ifrån Knutby.

(känner förståss inte alla - MEN i kristna tidningar står det)...VET iaf att det som kommit fram ifrån Knutby är INTE kristen tradition.



Så att Knutbymedlemmarna kallar sig Pingstförsamling = totalt 100%-fel av dom. De borde kalla sig Knutby...? Vet inte vad MEN inte Pingst.

Trist för samhället Knutby. VEM vill flytta dit? Ingen ingen.....

-------------------

MEN nu......vill jag önska Dig Allt gott och sköt om Dig och din familj. Take care

Och att vi tar tillvara livets dagar - en dag i taget. Medmänniska-kramiz

2009-02-23 @ 18:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0