Ledsen.

Sorger kan vara av olika slag. Små eller stora, det spelar ingen roll.  Allt som inte känns bra påverkar oss negativt, inte sant?
Just nu är jag så ledsen över att min dotter inte kan njuta av att de har blivit fyra i den lilla familjen, eftersom hon ligger på sjukhuset.
Det är så svårt att inte kunna vara nära en sådan gång. Att inte kunna krama om varandra. Jag vet att just den varma kramen är så betydelsefull i en läkningsprocess.

Vet ni att vi kan kramas på olika sätt?

Kramen där du får klappar på ryggen.

Kramen där du får en smekning på ryggen.

Men så finns kramen som bara håller om hela dig en lång stund. Håll bara om och känn!!! Den kramen läker!!!
Just den kramen skulle jag vilja ge henne nu.
Även för min egen del är den kramen viktig, för jag behöver vara nära henne.

Det är det som är svårast när jag har mina barn och barnbarn på så långt avstånd.
Jag behöver dem!!

Jag har fått ett fantastiskt fint kort som Alice, min 7åriga dotterdotter har målat. Hon har målat av sitt hus o sin lekstuga. Jag  som trodde att det var ett konstnärskort!!
Tänk att få en sådan gåva!!Jag älskar henne så mycket!
Den lilla kloka!

Be  gärna om att få en kram.....
Fråga gärna om du får ge en kram till någon....

Det händer något, var så säker!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag förstår din smärta. Det måste vara tungt att inte kunna vara där. Men Josefine känner nog din närhet ändä. Jag bor över hundra mil ifrån min familj. En del dagar är smärtan ohärdig. Andra dagar går det bra, ja de flesta dagar. Kram

2009-02-17 @ 21:11:03
URL: http://elinrydberg.blogg.se/
Postat av: Nicki

Förstår att det måste kännas svårt att vara så långt ifrån när din dotter ligger på sjukhus, skulle gissa på att hon saknar mammas kram lika mycket för när det är jobbigt så är det mamma man saknar och vill ha där. Kramz på dig och hoppas att det snart blir bättre för Josefine!



Många kramar Nicki. =)

2009-02-18 @ 13:39:18
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com
Postat av: liveteftersextio

Så snälla ni är mot mig. Tack för det! Vilken medkänsla, det berör mig djupt.Kraaam

2009-02-18 @ 18:56:25
Postat av: J i Paris

Du skriver väldigt, väldigt fint. Gripande!

2009-02-20 @ 13:53:12
Postat av: ella

hej igen Livetefter60



Såg inte detta inlägg förrän nu....

och vet inte vad det handlar om.

MEN önskar din dotter tillfriskning och att hon får må bra. Styrkekramar till henne.

Sköt om er alla - kramiz från ella

2009-02-23 @ 18:59:21
Postat av: KK

Min dotter bor ca 20 minuters gångavstånd från mig........och jag kan sakna henne sååååå.

Hon och jag är ETT.

2009-02-25 @ 19:22:58
Postat av: Duracellmamman

Hej!

Nu har vi äntligen fått igång Mammablogg Galans egen hemsida! Där inne kan Du följa arbetetsgång med Galan, men såklart även kika på vilka andra härliga Mammabloggare som har anmält sig!



Ska bli jätte kul att träffa Dig den 4 juli 2009 i Göteborg!



http://mammagalan.se/wp



Vi Önskar Dig en härlig Onsdag!



Kram



Duracellmamman, SessanochPrinsessan & Wojtan

2009-03-04 @ 02:03:37
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: liveteftersextio

Tack för det Duracellmamman!

2009-03-04 @ 21:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0