www.djurensratt.se


jag har fått en kommentar om att gå in där och påverka.Gör det!
Vi vill inte ha fler fåglar som plockas levande på dun!!!!
Inte heller får som skärs utan bedövning!
Bojkotta inköpen!!!

När jag var barn växte jag upp på en bondgård med många olika sorters djur. Vi hade inte många djur av varje sort så som det är i dag.
Djurens vårdades ömt.
Djuren hade olika personligheter.
De blev älskade och sörjda!!
Att leva nära djur är så viktigt för oss människor.
Jag älskade speciellt en ko vid namn Agra. Hon var så moderlig, tyckte jag.
Att få ett förhållningssätt till ett djur skapar så goda energier inom oss.

När jag var 32 år , 1976, skrev jag denna dikt:

BLI FÖDD TILL ODLINGSDJUR
ÄR INGET LIV
NÄR INGET LIV
DE VÅRDAR!
VAD ÄR EN DJURSLAG
I VÅRA DAR
NÄR DEM SOM FÅR BETALT
ÄR DE SOM VÅRDAR?

copyright/lena nordstrand

Det samma känner jag i dag!!!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej. Bra tips om djurens rätt,har varit in o anmält mig som medlem 1 år känns som man gjort nåt åt galenskapen i allafall.Ha det bra i ett snöigt Malmö. Åsa (i ett mycket snöigt Söderhamn.)

2009-02-04 @ 19:41:30
Postat av: Åsa

ojoj! jag såg just att kommentaren på ditt förra inlägg gick iväg ändå x 3 ? Det gick inte att sända så jag provade flera gånger o gav upp till slut men dom gick iväg ändå.Du måste undrat om jag är galen.

2009-02-04 @ 19:46:34
Postat av: liveteftersextio

Nej då Åsa, ibland är datan hopplös! kram

2009-02-04 @ 21:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0