GOTT NYTT 2009!

Så är det dags att blicka framåt inför ett nytt år som bliver oss givet.
Känslan när det nya året börjar är som oftast att nu skall vi starta men ett löfte och  med en förhoppning om att klara av att göra det som vi anser oss behöva förnya elle förändra.

Undra hur ofta vi lovar oss någonting men inte förmår att hålla?

Självrannsakan gör ofta ont. Att inse att kraften att hålla sina löften inte räckte till... att vi trillade dit...att promenera, att inte äta sötsaker osv.
Så håller vi på år ut och år in, eller hur?
Är vi inte riktigt motivirerade så faller vi.
Om vi inte är absolut tvugna så försöker vi smita.
Varför är vi sådana?

Nu kanske Du inte håller med mig i detta och då vill jag ge Dig en stor eloge för Din starka karaktär.

När jag var barn så smälte vi bly i öppna spisen. Sedan tolkade vi de figurer som blev till. De sparades under året och blev en liten morot för att påminna oss om att hålla de löften vi avlagt.
En liten rolig lek.
Idag lovar vi och lovar allt möjligt..
Politiker lovar, ja alla lovar men ack så svårt att hålla...

Civilkurage är något som  det behövs mer av i våra dagar ,när girigheten skriker ut sin hunger hos dem som redan har allt och mer därtill.

Befolkningen på jorden har ökat till 6,75 miljarder människor detta år, från att  det i början av 1900 talet var ungefär 1,5 miljarder!!

Låt oss betänka att vår levnadstid på denna jorden är kort i förhållande till jordens livslängd och därmed inse att vi skall vara tacksamma och aktsamma mot vår blå planet som givit oss möjligheten att få leva på den.

Jag har varit en aktiv mamma beträffande mijöarbetet, men det berättar jag om en annan dag.

Nu önskar jag DIg som läser detta att vårda Dig själv och Ditt liv!
Börja nu!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag håller med dig =)Jag har nog inte den bästa av karaktärer ;) Jag ger inte ett nyårslöfte riktigt i år såsom, jag ska inte, jag borde mer osv utan istället ha flera positiva mål. El positiva handlingar & upplevelser år 2009. Har du ett speciellt nyårslöfte ?:)Ni verkar ha haft en skön jul. God fortsättning ;) kram

2009-01-03 @ 20:56:14
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Hej Tove! jag har ett löfte om att vara mer bestämd med att sätta gränser!

Ha det så gott i Ditt liv 2009!

kram

2009-01-03 @ 23:52:26
Postat av: Chissra

God fortsättning. gillar verkligen din blogg, den är så fylld av värme och klokhet.

Ha det gott i Norge.

kram

2009-01-04 @ 22:24:29
URL: http://chissras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0