Oslo igen.

Ja så kom jag då till Oslo i all hast!
Det är jätteroligt för mig att Elian är så glad att se mig. Jag känner mig riktigt älskad av den lille killen t.o.m. fått låna hans älskade hatt, Vi har lekt med alla hans bilar om och om igen.
Det första han frågade mig om var Ingemar är, de pratades vid i telefonen senare och Elian sa att Ingemar är i båten.
De små kommer thåg mer än man tror.

Enligt vetenskapliga teorier skall barnen inte minnas detaljer från sin barndom förrän efter tidigast 3 års ålder. De är först vid 6 årsålder medvetna om att de är en människa.

Tänk så mycket som händer i barnens liv som de senare inte har ett minna av. Men, det är ju så att kroppens celler minns!
Det kan i sin tur ge upphov till olika problem senare i livet om de varit med om  traumatiska upplevelser.
 
Det gäller att handskas varsamt med de små, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Anonym

"Vi kvinnor blir oss aldrig lika efter att vi fött våra barn. Jag undrar om fäderna kan förstå detta??"



Vad menar du med det egentligen? Varför skulle de inte kunna förstå det? Jag kanske missförstår vad du skrivit, men fäderna upplever väl det som en lika stor och omvandlade sak, som mammorna.



Trist att många har den synen på pappan. Någon som står bredvid och det kan nog lika gärna kvitta det där med barn för dem.



Förklara gärna vad du menar, tack.

2009-01-05 @ 17:43:24
Postat av: Maria

Tråkigt att det ska förekomma anonyma påhopp på denna fina blogg.

Stå för vem du är, internet har tyvärr blivit en plats för de som i verkliga livet inte törs det men bakom skärmen så kan de väsnas på alla de otrevliga sätt.

2009-01-06 @ 13:36:03
Postat av: Åsa

Hej o god fortsättning på nya året. Va härligt att få börja det med ett till barnbarn,hoppas hon/han tittar ut medans mormor är där! Jag har tänkt fråga dig länge vart du köpt den fina stassen du hade på Josefins bröllop, du var så snygg i den. Ha det gott! o Tack för en fin och intressant blogg. Åsa i Söderhamn.

2009-01-06 @ 13:53:30
Postat av: Anonym

Maria: Påhopp? Det är en enkel fråga och jag bad henne förklara vad hon menar.

2009-01-06 @ 14:56:58
Postat av: Josefine, Blekinge

Jag har läst Josefines blogg länge och tittar in hos dig ibland, kul med blandade åldrar bland bloggare!

Vad bra att du kan ställa upp och hjälpa till när det behövs! Jag vet att det är jobbigt att vara nybliven förälder och ha sina egna föräldrar på avstånd...

2009-01-07 @ 12:25:41
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Hej Åsa, kjolen köpte jag i fjol i Malmö,jackan har jag köpt i Sundsvall för många år sedan, likaså linnet.

Jag sparar och sätter ihop som det passar.

2009-01-07 @ 19:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0