Barn

Att vänta barnbarn är jätteroligt!  I natt låg jag med telefonen i beredskap. Jag vaknade varje timme....är därför en aning seg.
Drömmen i natt handlade förstås också om förlossning. Phu!
Alla vi mödrar har olika upplevelser av födandet som ger oss minnen som om de vore i går. Det konstiga är att man inte minns hur det verkligen var.

Ingen av mina tre förlossningar har varit likadana. Så är det nog för oss alla.
Josefine, den yngsta föddes på julafton.  Hennes födelsedatum var egentligen den 4 januari. Jag skyller på läkaren som absolut skulle känna efter att allt var bra inför julen.
De två tidigare barnen föddes på planerat datum.

I Gaza föddes 1.400 barn under kriget.  Betänk!
Jag skickar en summa till Individuell Människohjälp varje månad och idag fick jag ett mail därifrån.
De beskriver en oerhörd brist på det nödvändigaste såsom vatten.,mediciner m.m.  Många funktionshindrade har det oerhört svårt.
De som är hjälparbetande där har det också svårt eftersom de saknar hjälpmedel.
Jag uppmanar dig som läser detta att stödja de som hjälper de krigsdrabbade, jag stöder inte Hamaz  men jag stöder offren!!!!!!!!
Barnen är heliga och de skall inte utsättas för detta idiotiska verktyg som kallas krig!!!!!!!!!

Snart har jag ännu ett älskat litet barnbarn som skall möta världen. Hoppas den blir god mot dig!!
Din mormor väntar.........och skall göra sitt bästa.

Kommentarer
Postat av: Emma S

Vilket fantastikst inlägg! Håller med ig till fullo, barnen är heliga. Offren för våldet måste få hjälp. Önskar att fler svenskar vore så kloka som du.

2009-01-28 @ 13:53:27
Postat av: liveteftersextio

tACK FÖR DET eMMA! Kram på Dig!

2009-01-29 @ 13:17:40
Postat av: Anki

Ja detta krig och helt oskyldiga barn.

Ja man vill bara gråta.

Jag gör som du och skickar en slant varje månad.

Jag väntar otåligt på att ditt barnbarn ska födas.

Är på Josefines sida flera gånger varje dag.

Min Josephine hälsar så mycket tillbaka.

Kramiz

2009-01-29 @ 14:04:11
URL: http://iknas.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Oh..Anki! Minns Du när våra döttrar var tonåringar? Jag minns och tänker på att livet är förunderligt. Jag har läst Din o Josephines bloggar. Jättesöt lilla Tilly! Hälsa! Kram

2009-01-29 @ 15:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0