Bebis?

Jag går i väntans tider.... Josefines bebis kan komma nu när som helst....!
Att möta ännu ett barnbarn, som gör mitt liv så förunderligt och rikt.
Att älska sina barnbarn känns lika djupt som att älska sina egna barn.
Det känns oerhört starkt!
De är mig lika nära känslomässigt.
Jag längtar och saknar de varje dag.
De har alla sina personligheter som jag kan känna igen i deras föräldrar och i mig själv förstås..
Är de ledsen så är jag ledsen. Jag har så många att älska i min familj och jag vill de allt gott i denna världen!
I bland undrar jag vad de skall uppleva i sina liv, vad de kommer att arbeta med, vilka de väljer att leva tillsammans med.
Men, då blir det genast svårt inom mig för då kanske jag inte finns kvar.

Nog till något annat.
Jag efterlyser fortfarande personer födda under 40 - 50 talet  uppväxta på bondgård.
Hör av er, skriv på min blogg!

För övrigt tycker jag att Josefsson debattprogram igår blev otäckt när diskussionen om Israel och Palestina togs upp!
Snälla TV 1, finns det inte deltagare som kan diskutera och visa, att mogna resonemang är en förutsättning för fred!!
Det blev bara för dråpligt när vissa var så hätska att de inte kunde se på varandra när de samtalade.
Vill TV1 skapa uppror och sensation?
Det hoppas jag verkligen inte!



Kommentarer
Postat av: Mia

Jag såg inte programmet men jag antar att när närstående blir dödade föds ett oresonligt hat som man kan förstå...så det är nog svårt att får rätsida på det.

Det Israel gör är helt oförlåtligt men samtidigt som man känner så är det tvetydligt...Hamas skickar ju självmordsbombar och så länge det pågår finns det inte heller något hopp.

Idealet vore om de alla kunde samsas om Jerusalem, där det ju faktiskt har sina olika heliga platser (jag har varit där) och respektera varandra. Var och en blir salig på sin egen tro...

Sen finns det faktiskt ett historiskt religöst bevis på att judarna var först. Bibeln är 600 år älder än Koranen!

2009-01-17 @ 10:34:25
Postat av: liveteftersextio

Hej Mia och tack för ditt inlägg.

Du skriver att du inte sett programmet. Det var just som jag skrev om. Inte vem som har rätt eller fel. Mitt inlägg handlade om att TV 1 bjuder in personer som trigger upp hatstämningen i stället för att bjuda oss tittare till en dialog som ger oss hopp om att människor kan kommunicera. Med hat löses ingenting.

Jag hoppas att TV 1 förstår att det blir många för och emot efter denna debatt som sedan späder på hatet sinsemellan.

Min önskan är att media inser sin betydelse av att ge människor ett hopp i stället för hatiska rubriker.

TV 1 är en s.k. seriös kanal och borde inse vad som krävs av etik och moral i sina program.

Goda samtal består av att man lyssnar på den som har ordet, att inte avbryta osv.

Varför skall debatt program vara så hetsiga?

Är det sensation de vill skapa?

Skall vi som tittare bli upprörda och ta ställning till det som vi ändå inte får höra färdigt av.

Nej det är inte goda samtal i dessa program tycker jag.

Ha det gott Mia!

2009-01-17 @ 13:44:07
Postat av: Mia

Jag vill bara lägga till att jag håller med dig.

Men tror att i detta ämne är det nog svårt. De ansvariga för programmet kanske skulle ha styrt upp det hela innan sändning, och talat om för deltagarna vilka regler som gäller, kan man inte diskutera konstruktivt får man helt enkelt inte vara med...

Men tyvärr är ju detta något som förekommmer i de flesta debattprogram och jag håller med dig om att man blir trött och irriterad av ilskna avbrytande människor.

Överhuvudtaget tycker jag att det även förekommer i vardagen. Alla kan ha olika åsikter och man kan diskuter det, men man behöver inte bli arg och osams! Man får helt enkelt kostatera att man tycker olika. Ilska tycker jag är förödande.

Vissa människor som har hett temprament förskönar det med att säga att de har ett latinskt sådant, som om det skulle vara något tjusigt...

Blir man kränkt av någon har man all rätt att reagera, men att reagera med ilska på minsta lilla petitess tycker jag är helt otroligt och skapar negativ energi tex på en arbetsplats.

Alla har sitt bagage att bära och ingen har rätt att skyffla över sitt på andra, tycker jag.

Vill också ha en vänligare värld, men har i mitt liv lärt mig att borsta av mig det värsta när jag insett att 10 %, alltså var tionde person du möter (och det finns oftast en på arbetsplatsen också), är psykopat, dvs har mer eller mindre ingen sympati med andra människor, ett uppblåst överjag och tror på fullt allvar att han/hon är förmer än andra (förutom de som är lika sinnade...)

Det är faktiskt klassat som en personlighetsstörning! Och med vetskapen om det kan man nästan tycka synd om dem...

Fram för mer vänlighet mellan människor och förståelse. Det behövs 10 vänliga ord för att uppväga ett negativt...

2009-01-18 @ 11:55:13
Postat av: liveteftersextio

Tack Mia för en jättefon kommentar!!

2009-01-18 @ 16:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0