Härliga Malmö den 31/7 2009

Så är vi då hemma efter en underbar kväll!

Min man fixade en picknickkorg med gott att äta.
Därefter cyklade vi till Pildammsparken där det var allsång.
Jag var lagom begeistrad. Trodde att det gungeligung, men ack vad jag bedrog mig.

Det var helt underbart ! Vilken action i orkestern och i Lasse, allsångsledaren.
Det var sextiotalsmusik, Abba och allt som svänger...

Den som svängde allra mest  hejdlöst var Marianne Mörck! Hon är jättekul! Vilket go !

Vilket party, vilket gäng.

Hela amfiteatern stod upp och sjöng med..vilken glädje och lust.
Det var bland det roligaste jag varit på!

På slutet sjöng vi " All you need is love". ja, många inrop blev det och härliga sextiotalsnummer.

Att gratis få uppleva sådana härliga stunder är bra gjort av Malmö stad. Där ligger minsann Sundsvall i lä!

Jag tror att Malmöborna picknickar lite överallt.
Jag har inte upplevt att man gör det i Sundsvall.
Här är det musik lite överallt och folk firar med att ta med picknick. Jättekul, tycker jag.

Jag säger som mitt barnbarn Manne. "Farmor bor i utomlandet ".

Ja, att cykla hem en ljummen sommarkväll, att höra sorlet från alla som sitter på uteseveringar lite här och där, får mig att också tycka att jag bor i utomlandet.

Tänk vad kärlek kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0