I dag, för fyra år sedan.....

I dag är det den 31 juli 2009.

Exakt denna dag för fyra år sedan möttes min man och jag på Ven.
Jag var då och hälsade på min väninna som jag träffade när jag var 17 år och gick marinlottautbildning på KA4 i Göteborg.

Hon och jag har under alla år hållit kontakt med varandra.

Denna dagen för fyra år sedan var en söndag. Solen sken så hon ville visa mig sagoön Ven.
Hon fotade hela denna dag, från början till slut. Det var en helt magisk dag!

Jag har alltså mitt första foto på min man från den dagen, tack vare henne.

Året Runt har gjort ett reportage om oss som lär komma ut när som helst. Passa på och läs där, jag hoppas bilderna blev bra.
Det blev en snabbfotografering under en av de dagar som alla barn och barnbarn var med oss på Ven.
Barnen visste ingenting, så vi cyklade iväg för forografering en aning svettiga...

Så kom jag på att fotografen kunde ta en gruppbild av oss alla. Jag ringde från Kyrkbacken och bad de göra sig i ordning för gruppfotografering.

Gissa om jag fick respons?

Nej, de fattade ingenting.

De höll på att duscha och fixa sig inför min 65årsmiddag.

Det blev Isak, Josefine och Martin som redan satt ute i trädgården som ställde upp på bild. Hopas att den kommer med.

Idag skiner solen, vi har städat, det är fredag och min man som har lediga fredagar har tvättat.
Vi börjar komma in i vår vardag, han och jag. Det tar lite tid när två som levt ensam länge, skall foga sig samman.
Finns viljan, så går det bra. Det har vi pratat om idag.

Ha det bra i dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0