Foton

Jag har ett  problem med att få in mina bilder till bloggen....
Vad jag förstår är det rätt så viktigt med bilder i en blogg.

Min första kamera fick jag när jag skulle på min klassresa till Trondheim, jag gick då i femte klass.
Det var en spegelreflexkamera, inköpt på pantbanken.
Jag har alltid älskat att forografera.

Under mina år på konstskola hade vi också foto som ämne.
Vi fick ett uppdrag att göra en film med olika ljud som sedan skulle synkroniseras till musik. I min grupp valde vi att filma när Sundsvall Tidnings tryckpressar var i gång. Det blev alltså en filmning under kvällskiftet.
Jag undrar just var den filmen är idag? Vem kan ha den tro?

På den tiden använde man ljusmätare inför varje fotografering.
Framkallning av bilderna var underbara stunder. Att se bilden tona fram sakta under framkallningsvätskan var så¨spännande.. vilken underbart spännande tid det var !
En av mina klasskamrater är den kände filmaren Hans Östbom. .det är roligt att minnas!

Det har blivit många filmer med superåtta under åren, det är riktig historia i dag.

Snart är jag väl själv också historia känns det som...tänk så mycket minnen...
Sov gott nu alla, låt kärleken inom dig ge den kraft du behöver för att orka med din dag.
Är det något vi bör be om så är det mer kärlek i våra hjärtan och i våra sinnen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0