Opererad!

Jag har inte skrivit på länge eftersom jag opererat min fot.
De första dagarna hade jag så ont plus att jag måste ligga med foten i hög läge. 
Sömn har det blivit mycket av denna veckan.
Nu har jag börjat röra på mig inomhus lite grann.
Det är hemskt tråkigt att inte kunna gå. Nu skulle jag verkligen behöva komma ut i vårluften.
I dag fick jag besök av en snäll väninna som hade köpt med sig mat och en underbar bukett med blommor.. Det värmer gott!
Hon cyklade hemifrån sig till mig och berättade att fåglarna kvittrade för fullt och det fullkomligt lyser gult och vitt i parken av snödroppar och vintergäck. Jag vet att det är  stora  fält som blommar!
Hoppas att min man tar ut mig i helgen för att vara inomhus och inte kunna göra någonting är för trist!!
Men om sex veckor skall jag vara bättre!!! Då börjar livet igen.
Nu har jag klagat färdigt!
Ett tips till er unga tjejer som går med spetsiga skor. Tänk på att ni förstör era fötter. Vi är många fyrtiotalister som dansat med alltför spetsiga skor i vår ungdom. Det är därför jag nu måste ta bort den onda knöl som uppstått på min tå.
Det finns ett ordspråk som heter " vill man vara fin får man lida pin " DET ÄR SANT intygas härmed  av undertecknad.
Nu är det dags för sängen igen.
God natt!

Kommentarer
Postat av: Ida

Hoppas att du mår bättre snart så du får komma ut i vårluften! Kram Ida

2009-03-05 @ 08:52:05
Postat av: Tove

Oj blev det så illa av det=/ Va bra att du fick det fixat. Du blir bra precis till riktiga vårvädret är på väg =) kram Tove

2009-03-05 @ 12:13:45
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: Nicki

Började fundera lite på vart du tog vägen.=) Va skönt ändå att du fick göra bort operationen så pass tidigt på våren. Hoppas allt läker bra och att du snart kan komma ut och njuta av våren. Tur att du har snäll väninna som kommer och muntrar upp dig, vad skulle man göra utan alla dessa goa vänner man har? =))



Sköt om dig - Kramz Nicki

2009-03-05 @ 14:20:41
URL: http://hemmahosnicki.blogspot.com/
Postat av: åsa norman

Hej. Vad jobbigt med operation. Hoppas du blir bra till våren, du är väl också "hoppiland kalle" . Krya på dig o njut i parken det låter såå häftigt här snöar det.

2009-03-05 @ 16:18:15
Postat av: liveteftersextio

Tack alla för alla snälla och varma kommentarer!

Jag hoppas verkligen att få möta våren på pigga fötter snart. Sen är det dags att vara hopp i land Kalle....

2009-03-05 @ 22:08:48
Postat av: Anonym

hejsan - du kan skatta dig lycklig som blir bra om 6 veckor.

Tänk på alla som har livshotande sjukdomar att kämpa med dag ut o dag in......

de vore överlyckliga om de friskförklarats om 6 veckor.

Så 6 ve i stillhet är nog inget att klaga över.

take it easy.....

2009-03-06 @ 18:04:58
Postat av: liveteftersextio

Hej Du okända!

Tycker Du att jag skall tänka på alla som har livshotande sjukdomar! GÖr Du det?????

I så fall har Du fullt upp med att sitta och tänka på alla!!!Eller behöver Du själv lite omtanke kanske?

Vad är det DU saknar?

Om Du ser så bryr jag mig om hur Du mår...ha det nu så bra.Kram på Dig i det härliga vårvädret!

2009-03-18 @ 08:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0