Till Alex Schulman!

Är det inte märkligt?

När jag häromdagen skrev om kaxighet så tänkte jag bl.a. på Alex Schulmans kaxiga blogg.

Så sitter han i Cattis Ahlströms program och erkänner att han är rädd för fysisk beröring, riktigt rädd!
När han skall säga något snällt om vissa kända personer har han svårt att finna snälla ord, även om han försöker...!

Är han inte ett typiskt exempel på många av våra ungdomar? Utåt skriker dom, slår på andra och beter sig uselt, men inombords är de små rädda stackare!

Det lönar sig tydligen att bete sig arrogant. De hörs och de syns! De skapar efterföljare som slickar och beundrar.

Men så händer undret!!  Alex skall bli pappa!

Livet sjävt växer under nio månader. Då lyfts blicken från egot till någonting annat. Nämligen frågan om  själva existensen. Varandet här på jorden. Då kan man känna att man är vilse. Allt blir större än en själv.

Något  ovanifrån  har fått Alex att lyfta blicken....något har hänt.
Du är en jättefin kille som erkänner Din rädsla öppet. Jag uppskattar det. Med så mycket starka känslor inom Dig skulle Du bli en bra förebild för många. Män är aldrig så älskade som när de visar sin sårbarhet!!!!!!

En sann Alex Schulman som vågar  visa alla sina undanträngda känslor. För visst finns det en liten pojke därinne som längtar efter att våga?
Eller hur Alex? Jag tror att Du kommer att bli riktigt lycklig då.
När Du går den nya vägen!  Det som verkligen är Du!
Lycka till!

Jag tar ordspråket igen: "  DET ÄR DEN SOM GÅR VILSE SOM FINNER DE NYA VÄGARNA "

Kommentarer
Postat av: Marie

Hittade in på din blogg genom omvägar om tonårsbloggar och mamma awards. Skönt att läsa en blogg med sunda tankar och värderingar. Trodde bara det var tonåringar och jag som bloggade. Hit återkommer jag definitivt.

2009-05-08 @ 08:19:36
URL: http://plingelings.blogg.se/
Postat av: Charlotte

hej varldens basta

hoppas ni har det fint dar hemma. kan tanka mig att varen ar hos er nu. Onskar jag kunde vara hemma och fira Benji's 1ars dag men det far bli nasta ar. Ja migran ar inte kul... hemskt maste jag saga men som tur ar mar jag mkt battre nu. Har ingen bra medicin men ska fixa nu sa jag har nasta gang jag far migran. Hoppas vi ses ngt i sommar. saknar dig

MASSA KRAMAR

C & benji

2009-05-09 @ 01:20:46
URL: http://charlottemarten.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Oh......min lilla Charlotte, Du är för söt!Jag saknar Dig med! Kram!!

2009-05-09 @ 11:33:09
Postat av: Katrine

Jeg titter inn på din blogg en gang i mellom, og jeg synes du skriver så varmt og klokt. Det er så bra at du gjør dette, og jeg tror det er mamge som liker å lese det en voksen kvinne skriver. Jeg har funnet din blogg gjennom Josefine, og forstår hvordan også hun har blitt et slikt vakkert menneske. Min mor som jér 62 år lider av tidlig demens, så vi har tøffe dager. Det er en gave å bli eldre og å kunne nyte livet, og dele sin visdom og erfaring. Takk for kloke ord!

Katrine

2009-05-09 @ 22:31:13
Postat av: liveteftersextio

Så roligt att det finns de som läser det jag skriver och tycker att det är bra.Det sporrar mig att fortsätta.

Tack så mycket!

2009-05-10 @ 21:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0