En doft-en saknad!

Nog är det märkligt vad en doft kan påverka våra sinnen!

Eftersom jag alltid har ont i kroppen på morgnarna så har jag bestämt mig för att promenera en stund varje förmiddag.
Jag har ju inte kunnat gå tidigare  p.g.a. min fotoperation, som gjordes i februari.

Men till saken.
Det finns olika sorters syrener utefter mitt promenadstråk. Jag stannar så klart och luktar på dem.

I dag fann jag exakt en syren som doftade BARNDOMSHEM!!

När jag drog in doften i min näsa, så kom minnet från syrenbersån där mamma och pappa brukade sitta ibland med sitt kaffe och hembakat bröd...

Jag blev så starkt påmind om känslan att det kändes långt inuti mig. Tårarna rann utefter mina kinder!

Trots att det är så många år sedan minns kroppens sinnen så starkt att det gör ont av saknad.

Vem är det som inte håller med om att kroppen minns?

Alla dessa minnen! Ja ,vad vore livet utan?

I går förfasade jag mig över alla fåglar och vad som följer med det.
Idag mötte jag en stackars gåsunge som var skadad och lämnad av sina föräldrar. Den låg under en buske och kved!!

Vad gör man? Om jag hade kunnat hade jag avlivat  den  av barmhärtighet, för att lindra lidandet.
Nu går den en långsam död tillmötes, där andra djur kommer att hacka ihjäl den när den inte orkar längre.

Sånt är livet! För oss alla, tråkigt nog!

Glöm inte att be för NordKoreas ledare, så att de  lyssnar på sin omvärld!!





Kommentarer
Postat av: Karin

Skadade fåglar kan man lämna till djursjukhuset. De avlivar dem. Då slipper de lida allför länge. Har varit där med 3 "vilda" skadade fåglar.



Jo, visst kan lukter/dofter få en att minnas. En viss parfym påminner mig om min lärarinna i trean!Året var 1964. Hon luktade gott och var snäll. Kram till dig från mig.

2009-05-29 @ 09:30:47
Postat av: Tove

Dofter får en absolut att minnas!! Ibland kan jag gå förbi en karl med en speciell parfym som påminner om vad min brorsa hade på sig när han levde. Får direkt upp massa minnen & man kan känna exakt samma känslor som man gjorde då, för så många år sen. Helt otroligt faktiskt. KRAM!

2009-05-29 @ 10:16:33
URL: http://freedom2love.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Javisst vi känner igen och minns!Härligt!

Tack för tiåset ang. fågeln!!

Kram till Er båda.

2009-05-29 @ 10:44:41
Postat av: Emelie

Hej. Jag läser din dotters blogg med jämna mellanrum och hittade hit på det viset. Jag tycker du skriver fantastiskt fint och är även lite nyfiken på det där med sorgearbete som du skrev om, det verkar intressant. Ha de toppen bra.

2009-06-01 @ 14:29:57
URL: http://bienvenido.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio

Hej Emelie, är Du intresserad av att veta mer om sorgearbete?

2009-06-02 @ 20:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0