BLÅÅSST......

Här dånar det i huset! Hade glömt bort hur det känns att bo i eget hus..
Att bo ett stort hyrehus är lite som att vara utom all yttre fara.

Min man ser på fotboll. Jag minns vår nye förbundkapten Eric Hamrén när han bodde i Sundsvall och vimlade. Han märktes redan då. En mycket trevlig person. Det var förresten alla killarna i Giffarna! Jag kände många på den tiden.

I dag när jag talade med min kusin från Sundsvall står TVn på.
Programmet GOKVÄLL med Anja Kontor visas under vårt samtal.
Plötsligt ser jag mig själv på TV-bilden! Ett klasskort från Flickskolan i Sundsvall!
Herregud, tänkte jag, vad handlar detta program om? Min kusin och jag blir tysta i telefonen för att lyssna på programmet...och det handlade om att vara lesbisk.
Jag försökte minnas mina klasskamrater och den tiden. Hur mycket visste vi om varandra egentligen?
På den tiden fanns inte ens ordet på kartan. Så svårt det måste ha varit!

Jag tror att jag måste plocka fram klasskortet igen..
Vad hette nu kvinnan som berättade och visade klasskortet?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Du var och är så vacker Mamma! Igår frågade min mammavänninna hur du kunde ha fått mig som 39åring, hon förstod INTE att du var över 60 ;-) Tone med lilla Ida som du mötte hos mig på Mammalunchen.



Hoppas du får en fin dag - vi saknar dig!



Puss & Kram

2009-11-19 @ 08:35:15
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: www.liveteftersextio.se

TACK,MIN GOA UNGE!!!

2009-11-19 @ 09:08:35
Postat av: www.liveteftersextio.se

TACK,MIN GOA UNGE!!!

2009-11-19 @ 09:10:21
Postat av: Karin

Ja, när man gick i skolan (60-talet) var man nog ganska självupptagen. En flicka i vår klass var inte så populär och hade ingen att vara med. Ingen brydde sig om henne och en del var ganska taskiga mot henne. När jag sedan som vuxen hörde att både hon och hennes två små barn omkommit i en bilolycka, har jag tänkt många gånger varför inte jag pratade mer med henne. Vissa saker sätter sig på ens samvete.

2009-11-19 @ 10:35:33
Postat av: astrid

Ja,du ser så ung ut,men du har et vakkert hjerte også.Koselig å lese din blogg.klem

2009-11-20 @ 14:09:19
Postat av: Anonym

Ja,du ser så ung ut,men du har et vakkert hjerte også.Koselig å lese din blogg.klem

2009-11-20 @ 14:09:52
Postat av: Anonym

Tävling pågår!!



http://LaurenConradVsKristinCavallari.blogg.se

Postat av: www.liveteftersextio.se

Tack alla underbara för era fina kommentarer! Det värmer!!

2009-11-20 @ 19:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0