Sommardag i Malmö 090909

Bikiniklädda låg de utspridda lite här och där i Kungsparken idag.
Rena rama sommardagen!

Jag älskar verkligen denna stad med alla uteserveringar och sittplatser för att kunna njuta av vatten och parker.
Stan känns för mig kontinental och progressiv. Det passar mig.

Ernst Billgrens nya staty i Kungsparken är välbesökt varje gång jag går förbi. Det är varje dag, eftersom jag bor alldeles intill.
Det är härligt att se alla barn som  ofta samlas kring statyn. Den är spännande och det är många djur att upptäcka på den. Väldigt okonventionell och rolig.

Butiken Duka har tydligen gått i konkurs fick jag veta när jag skulle handla för ett presentkort.
Så snopet! Flera hundra kronor som jag fått i present kunde inte utnyttjas. Hur kul är sånt?
Cervera som finns i stället, löser inte in Dukas presentkort.

Konkursen skedde tydligen i  juni - juli.
Är det inte typiskt att det händer när vi alla är på semester. Vi har ju inte en chans att läsa om den informationen i någon dagstidning då.
Jag som hade glatt mig att köpa flera av de glas som jag samlar på.
Mitt presentkort fick jag i april månad.

Nu har jag lärt mig att presentkort skall man använda direkt när man får det annars kan man mista allt.
Snopet känns det i alla fall!
Min man sover redan, jag tror han blev trött av VM matchen i fortboll..
Så nu skall även jag krypa ner lite försiktigt.
Natti, natti!

Kommentarer
Postat av: Natali

Hej,

Det är var ju tråkigt, OCH snopet. Det kan faktiskt vara så att vissa butiker fortfarande finns kvar (utförsäljningen är inte klar ännu :) ) Kolla med din dotter i Sundsvall!?

Fint väder idag med! Underbart!

2009-09-11 @ 15:36:18
Postat av: liveteftersextio

tack för tipset. Jag skall kolla!

2009-09-11 @ 16:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0