ibland är det skönt att bara vara...

Solen skiner, fåglarna kvittrar,blommorna blommar och det är varmt!

Jag öppnar dörren och möts av en ny dag.

En dag som jag inte vet någonting om hur den kommer att bli.

Vissa saker kan man planera in men inte vad som sker i de stunder som inte är inplanerade.

Det är de stunderna som kanske är de viktigaste.

Stunderna som är tysta, stunderna där mina tankar får tid att komma fram till mitt medvetna.
Ett möte med mig själv!

" Känslans språk " är något som jag arbetat med via inre bildarbete. D.v.s man målar av sig sina känslor, som blir bilder som kommer ur mitt inre.
På dörren till mitt arbetsrum hade jag en skylt där det stod " I BLAND ÄR DET ÄR SKÖNT ATT BARA VARA ".

Visst är det väl så att man kan springa i från sig själv genom att planera in varenda minut under dagen?

Varför inte bara inse att tiden är till för något som heter REFLEKTION?
Så mycket insikt och kunskap man får av detta.

Prova!

Ta ett djupt andetag och räkna seda sakta till tio.

Se, där nu har Du  redan en liten tidsfrizon!

Må så gott!


www.lakdinsorg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0