Min duktiga mamma!

I dag har jag hängt tvätten ute! Äntligen!
Det luktar så gott av lakanen som jag nyss bäddat med.

När jag var barn kokade mamma tvätten i en gryta utomhus.Hon rörde om med en stor träpinne och det doftade varm tvätt.
Då hade sommaren kommit på riktigt.Allt skulle tvättas eftersom mycket tvätt hade lagrats under flera månader.

Jag minnns även att hon och jag for in till en tvättanläggning i stan. Det tvättades hela dagen i en jättestor lokal. Flera kvinnor tvättade tillsammans. Efter mangling var det dags att ta bussen hem.
Att tvätta tog en hel dag.

Min mamma fick arbeta hårt som jordbrukarhustru, både inne och utomhus på åkern och i ladugården.
Hur hann hon med allt?
I dag förstår jag hur enastående hon var!

Otroligt duktig på att laga mat, att baka, väva, sy och sticka. Kunnig i det mesta, enormt allmänbildad. Hon har lärt mig så otroligt mycket!
Jag är ledsen över att jag inte gav henne det erkännande hon så väl hade behövt!

Lilla mamma, jag önskar att vi kommit varandra nära tidigare i livet. Men jag är oerhört tacksam över att det hände. 

Jag saknar Dig och pappa väldigt ofta!

I år har mina föräldrar varit döda 14 respektive 15 år.





Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag älskar DIG Mamma!

2010-04-17 @ 20:57:44
URL: http://www.prinsessansdagbok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0