OTROHET!

Jag undrar hur många av er som blivit utsatta för otrohet?
Vad menar jag då med otrogen?
Begreppet otrohet kan innebära väldigt många aspekter, men nu väljer jag att var intimt otrogen

Alla dessa otrogna män som vi nu läser i tidningarna om, de får stå med gylfen nere. Äntligen!
Detr är bra att all skit kommer upp till ytan.

Förr i tiden var det en hedersak att inte avslöja allt. Idag är det annorlunda, tack och lov!

Visst är det så att man är två i en relation.
Men det skall inte betyda att den ena parten  skall relatera utifrån en osann bild av verkligheten.
Om man är osann om vad som händer inom sig agerar man osant mot sin partner. Partnern har då inte en chans!

Just detta att bli förd bakom ljuset av den man älskar gör att man tappar sin tillit till sin egen förmåga att våga tro på någon. Misstänksamheten kan därmed bli ett gissel som förstör relationen helt.
Detta är att skada den personen!
Förr i tiden ansågs otrohet som en orsak till att få skilsmässa och lagen hjälpte den som blev skadad.
Jag anser att om man blir skadad skall man få laglig rätt!

Om man inte älskar den som är otrogen tror jag inte att det spelar så stor roll.
Det är många som lever tillsammans utan större kärlek och där närheten i förhållandet inte är så viktigt.

Många kvinnor stannar kvar i sina relationer p.g.a bekvämlighet eller för att det är ekonomiskt fördelaktigt.
Det är inte kärlek som binder samman utan andra mer rationella tankar.
Jag vet att det finns hur många som helst som säljer sig på detta vis.
Ja, du läste rätt! Säljer sig!

Jag hoppas att ingen ung kvinna av idag får uppleva denna förnedring.

Men nu vet vi ju alla att det är just det som Prinsessans Madeleine får uppleva inför hela svenska folket!!

Vilka mekanismer finns det i huvudet på en man som utstätter sig för att tro att han har sådan makt och kontroll?

Stackars Madeleine, hur han än har förtrollat henne så hoppas jag att hon tänker med sitt huvud.
Tänk värdighet!

Om vi tappar vårt värde mår vi inte bra, eller hur?


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vet inte om jag förstår din text, i början känns det som du tycker det är bra att det kommer ut i tidningarna så den som vart otrogen får skämmas.. vilket kanske är bra, men personen som inte vart otrogen blir oxå lidande av det, vilket jag tycker är fel han/hon ska inte straffas av hans/hennes misstag.



man kan väl fortfarande skilja sig om killen vart otrogen? lagen ska inte behöva hjälpa... man måste våga säga ifrån själv.. ens lycka ligger inte i någon annans händer...

2010-04-24 @ 22:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0