Ta det easy!

I dag har jag plockat in äpplen!
Skönt att det inte är så många träd. Att göra lagom med äppelmos och frysa in är roligt, lagom är alltid bäst.

Som barn minns jag hösten som riktig skördetid. Potais,äpplen, bär av olika slag,plommon, grönsaker som rödbetor,morötter, olika kålsorter ja allt fanns.

Dessutom  bar det av ut i skogen och plocka allt som gick att plocka, svamp och bär.

 "Hur hann min mamma ", " hur orkade hon ", tänkte jag i dag när jag dammsög vårt lättstädade hus.
Hon som alltid var så flitig och duktig, som också alltid hade ett handarbete på gång. Hur i hela friden orkade hon??
Det är inte lätt att vara en duktig mammas dotter. Jag har också försökt att var en duktig husmor en gång i världen.
Vad jag än gjorde så skulle det göras på " mammas vis ". Är det någon som känner igen sig?
Det tog mig många år att släppa den inre pressen.

Så, på söndag skall jag göra några goda påsar med äppelmos som jag sedan fryser in för att kunna njuta av till vintern.
Frysen är en stor hjälpreda!
Vi " kompar " bra i köket tillsammans, frysen och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0