Dalai Lahma

Efter regn kommer solsken.

Mina krukväxter mår så bra efter att ha stått ute i regnet!

Det är faktiskt skönt att själv vandra ut i ett sommarregn.
Vandra, fundera över det som sker. Tänka bakåt och tänka framåt.
Sitta framför datorn och släktforska. Se gamla bilder på släktingar som jag själv aldrig träffat och se drag av släktskap med mina egna barn. Det känns underligt!

Jag var Konserthuset i Stockholm för många år sedan och lyssnade på Dalai Lahma. Hans föreläsning handlade om tiden och att den egentligen inte finns.
Den linjära tidsräkningen finns ju dock för att vi skall förstå att vi existerar.

Existera, ja.

Att se på gamla foton innebär att jag ser effekten av att tiden har gått under tiden.Existenskvittot!
Så mycket som har hänt under tiden mellan dessa fotografier och nu. Så många nya människor som fötts p.g.a dessa förfäder.

Så förflyter tiden på. Bakåt och framåt.
 
Men frågan kvarstår dock. Finns tiden?

Regnet, solen,naturen,elden gör att vi lever och allt förändras under tiden.

Tack för den underbara planeten som snurrar runt i Universum med oss alla. Runt, runt.

Under tiden är vi ovetandes om framtiden.

Vi längtar, drömmer och hoppas under tiden.

Vad händer med oss under tiden ?

Ja det är frågan?

Vad kallar Du det som händer med oss under tiden ?

Under tiden, lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0