Vad är viktigt för DIg?

Jag undrar varför det är så mycket spindlar på båtar som ligger i hamnen denna årstid.

Intill vår båt ligger en båt som är till salu. Ingen har använt båten på hela sommaren. Den är övertäckt med spindelväv och jättestora spindlar, som hoppar över till  de andra båtarna.

Varför trivs de just där?

Vi jagar spindlar för fullt med vattenstråle och sopborste, men de håller sig fast som bara den.
Är det en speciell sort som trivs ombord tro?

Som ni märker är det kaniner och spindlar som är ett problem.
Men, det finns även andra problem som är större.

Sjukdom t.ex.

En av mina väninnor går just nu igenom en svår tid. Att följa med i hennes svåra stunder, att ge tröst, att lyssna. Nog så svårt, men nödvändigt.
Hon hjälpte mig väldigt mycket när jag hade det svårt.

Det är så med vänskapen att den vill gott.

Jag har vänner som jag delat glädje och sorg med över 50 år. De känner mig utan och innan.
De vet min historia, jag är den jag är och de är den de är och jag känner deras historia.

Att känna denna nära vänskap är en stor trygghet.

Vad spelar det då för roll om kaniner och spindlar stör lite i tillvaron, eller hur?

De små frågorna i livet är naturligvis viktiga men inte viktigast.

Vad tycker Du är viktigast för Dig ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0