För åtta år sedan föddes...

Mitt andra barnbarn föddes för åtta år sedan, en varm sommardag.
Jag minns den dagen eftersom storebror var hos mig. Han vattnade och vattnade mina blommor utomhus hela tiden han väntade.
Den dagen finns också dokumenterad på foton.
En liten kille med en stor vattenkanna av grön plast.
Han och jag plockade med oss en bukett av syrener för att ge till mamma.
Lillasyster hade de längsta ögonfransar jag någonsin sett!! Jag var helt förundrad!
Minnen är underbara men samtidigt känns det vemodigt.
Tiden går för fort !

Jag tänker ofta på tidens gång. Denna rörelse av förändring som påverkar oss alla oundvikligt. Vi skall alla uppleva samma förändringar.
Livet kallas det. Cirkeln som börjar och sluter sig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0