Oslotime!

Ja, så är jag då i Oslo sedan några dagar tillbaka,
 Det var längesedan jag vadade omkring och skottade snö med skyffel.
I går var jag och Elian och jag ute under två timmar och skottade bilvägar och byggde fjäll.
Han är så duktig att pulsa i den djupa snön.
Vi fann så mycket leksaker under snön som vi skottade fram. Det var spännande att hitta sina sommarleksaker och leka med dem i snön, så Elian ville inte gå in. Men till sist hade sockorna i skorna hasat ner så då bad han att få gå in och ta på dem.
VI leker att han är en liten häst som skall ta på sin sko.
" Fot upp, höger fot ", så lyfter han på höger fot...
Det är underbart med barnbarn, man får hålla  i gång från morgon till kväll...här behövs inga träningsredskap.
Jag är flygplan som ligger på golvet och lyfter upp Elian med benen upp i luften..och så flyger han till Ingemar i  Malmö... eller så är det Ella som flyger...
JAg befinner mig mest på golvet dessa dagar och det känns i mina knän som gör jätteont.

När jag var 23 år hade jag två små barn. Det var endast ett och ett halvt år mellan dem. Det var en tid där inga kilon fastnade, annat är det idag.

" Jej elsker dig mormor " säger en go liten kille och kommer och ger mig en kram. finns det något mer underbart?

Kommentarer
Postat av: Therese

HEJ.. Du låter som en underbar mormor, precis som min mamma:)Kommer sjælv från Sverige men bor i norge och har min mamma i ørnskøldsvik.. kænner ofta igen mig i din dotters blogg och hur ni har det med avstånd mm. skønt att vi har mammor som tar sig tid och vill vara med sina barnbarn:) Till påsk får vi træffa mormorn (min mamma) igen och hon ær efterlængtad:) 6 månader ær lååång tid...

Ni verkar vara en hærlig familj, ta hand om varandra och ha det gott:)

2010-01-21 @ 21:08:02
Postat av: liveteftersextio

Tack det samma Therese!

Hoppas app ni får en fin påsk tillsammans. 6 mån. är en väldigt lång tid.

Kram

2010-01-23 @ 23:56:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0