Hej, nu är jag tillbaka.

Så är jag i cyberrymden igen efter härliga dagar på sjön med Martin ,Linda Manne och Hannes m.a.o. min äldste son med familj.  Vilka dagar!! Om tiden ändå kunde stå stilla ibland.

Att umgås nära i en segelbåt innebär att samspelet skall fungera och det gjorde det verkligen. Så gott vi har  haft det!
Badat, solat, spelat spel, ätit gott, sovit länge och lagt oss sent, men framför allt upplevt många hamnar och nya intryck.

Att sitta eller ligga på däck och höra när vågorna slår mot kölen och den varma vinden smeker kroppen får den late att bli latare. Ja t.o.m. de små somnade på däck.

Att stanna båten och ligga på svaj på ett blankt hav och dyka eller hoppa i havet från båtstegen och att därefter äta sig mätt, solvarm och nöjd, det kan också vara sövande.

Att ligga  på däcket med en go liten Manne sovandes  gott på min arm,
att se en sovande pappa ha en go liten Hannes sovande bredvid sig på däcket, värmer gott i ett farmorshjärta.

Vi har omväxlande varit i Danmark och Sverige, allt är ju så nära så det gäller att använda rätt portmonnä.

Värmen skall vi knappast beklaga oss över men visst har det varit förvånansvärt varm sedan midsommar.

Vi är jättebruna och varma. vi kan knappt vara inomhus, det är nästan 30 grader inne trots att alla fönster och dörrar står på vid gavel.
Behövs det kläder? Nej, inte här!

Jag passar på att göra reklam för Mary Kays solskydd och After gel. Köp gärna av konsult.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0