Kaniner!

Vad skall man göra med kaniner som äter och äter på ens blommor och som krafsar sönder i rabatter?? HJÄLP!!

I början tyckte jag att det var så sött med dessa kaniner eftersom vi inte har de i Norrland. Men nu är det andra bullar! De är hur många som helst och ungar får de ju också....NEJ, jag vill INTE att de skall förstöra mer!
Nog om det.

I dag på eftermiddagen  när vi for ut med båten, lade oss på svaj och badade, så tänkte jag, " vilket omväxlande liv jag fick i.o.m. att jag vågade flytta 100 mil och satsa på kärleken trots att jag var över de sextio ".

Att våga bryta ett mönster, att ha tillit till sin känsla utan garantier, att släppa taget om sin trygghet. Det är just det som jag har gjort. Och tänk så roligt det är att mina vänner kan komma hit och också få uppleva en annan del av Sverige.

Min yngsta dotter som bor i Oslo har också gjort det, liksom hennes bästis som bor i USA ...ja, det ger också mig vidgade vyer genom att jag kan komma till dem...och vice versa.

Jag var ett nyfiket barn som alltid längtade till något nytt. Jag ville inte sitta fast för då blev det för långtråkigt.
Samtidigt visste jag att det som jag växte upp med gav mig en djupare dimension i mitt känsloregister.

Så det ena är inte bättre än det andra, fast...
just nu skulle det bästa vara att bli kvitt alla kaniner som springer i min trädgård!!!

Och tack för ännu en underbart varm sommardag!

Vila i dina tankar...






Kommentarer
Postat av: Karin

Ang. kaninerna. Hjorthornsolja på små tygbitar har jag hört. Det går att köpa på danska apotek. Kaniner gillar inte den lukten.

Lycka till önskar Karin.

2010-07-18 @ 16:21:05
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

TACK, snälla Karin! Jag SKALL prova!!! Må så gott.

2010-07-18 @ 21:47:14
Postat av: mammaxtre

Vilken fint inlägg du bjuder oss på. Vad härligt att möta kärleken vid 60-års åldern. Vad modigt sedan att släppa taget om tyggheten. Jag som är en trygghetsknarkare lyfter på hatten.



Ha en skön dag

2010-07-19 @ 08:10:11
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: maya

Hej Lena ! otroligt fin blogg..

mvh, maya / Lindas syster

2010-07-26 @ 09:57:14
URL: http://mittnaturligaliv.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Hej Maya!

Så roligt att Du läser min blogg! Så söt Du var nu när vi träffades i SUndsvall. Kram till Dig! Önskar Dig allt gott!

2010-07-31 @ 22:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0