19/6-2010

Denna dagen hade jag två små underbara barnbarn boendes hos mig. För första gången sov de hos mormor utan sina föräldrar. De var på bröllop.
De små är 3,5 respektive 1,4 år.
Mamman oroade sig, jag fick ingående schemabeskrivning på hur jag skulle göra, om..utifall att...osv.
Men allt gick så fantastiskt bra, inga problem!

Ja, visst är det speciellt att vara en mamma! Kärleken över sina barn är så otrolig och den ständiga oron finns alltid. Så är det även för mig som mamma till tre vuxna barn men även som  mormor och farmor till sex underbara barnbarn. Moderskärleken, ja den kärleken är stark!

Samma dag stod naturligtvis TV´n på. Där var det så mycket kärlek så rutan nästan smälte! Visst är kärleken störst, Daniel! Det har ni bevisat för oss alla denna dag. Så mycket lyckokänslor vi fick genom Er kärlek! Att bli så berörd av kärleken är det vi behöver! Detta brudpar har verkligen lyckats att förmedla det viktigaste som gör livet värt att leva! Vilken gåva vi fått av dessa två. Tack,tack!

Monarki  eller inte? För mig är det så självklart att vi behöver något som håller oss i landet samman. Förvaltarskapet är en god sak,det kräver ödmjukhet och tacksamhet av den som ärver. Vare sig det gäller arv av materiella ting eller gård.

Jag ser  Jesus som förvaltare av kärleksbudskapet. Han förvaltar Guds ord genom att leva sitt liv så att vi förstår kärlekens budskap.
Det är inte fel att böja sig inför sitt öde, det är snarare en stor rikedom att ha förmågan att kunna göra det. Det krävs att många goda egenskaper utvecklas inom människan.
Se Mandela också! Han förvaltar också detta goda budskap. Nämligen att människan kan skapa sig den förmågan
om önskan finns.

Se Victoria och Daniel så! Jag beundrar de för detta!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0