Badat!

Vilka underbara seglingsdagar vi har! I dag har vi badat två gånger. Att segla när havet bjuder sitt bästa seglingsväder är en lisa för själen. Huden har fått sin beskärda del av solen. Vi använder naturligtvis solskydd nr 30 men det går inte att vara länge i solen, den bränns!

Sommaren är underbar. Alla dörrar står öppna ännu sent om kvällen och VM. pågår!

Kan man tänka sig att detta surrande fortsätter och mannen pratar fortfarande mest forboll med mig.
Jag börjar kunna en hel del om vad som sker på planen. T.ex. vad domaren hette som dömde ut Englands mål osv. Hm.. Hoppas att jag skrev rätt nu.


Det är fotbollsVM vart fjärde år, det är Fotbolls EM var fjärde år, sommar OS vinter OS vart fjärde år, FriidrottsVm, HockeyVM, BandyVM, HandbollsVM...etc
För analys, efter analys och alla repriser...nej fram för en egen sportkanal. 

Opium för folket, anser jag! Spelarna blir mångmiljonärer och tittarna får äktenskapliga problem.

Finns det någon fler än jag som tycker att det bör finnas en egen sportkanal?
Eller måste man köpa fler TV- apparater och skaffa fler rum?
Hur gör folk, tro?
Blir alla fruar till sist intresserade av detta, endast för att få tillgång till sin man i sommarkvällen?

Jag tar tacksamt emot svar på mina frågor!




Kommentarer
Postat av: mammaxtre

Jag älskar sporter av de flesta slag. Jag sitter gärna och tittar detta oavsett om jag är ensam eller om jag får sällskap av männen i familjen.



VM tog ett uppehåll för en stund. Detta skedde när Viktoria fick sin prins. detta är också värt att diskuteras, kanske.



Vm fortskrider inte länge till. Mindre än två veckor kvar nu :-)



Ha en fortsatt skön sommar

2010-06-29 @ 07:14:06
URL: http://mammaxtre.blogg.se/
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Hejsan, kul att du gillar sport. Kronprinsessbröllop sker en gång,det kan visst diskuteras. Ha det gott!

2010-06-29 @ 21:24:49
Postat av: Sussi

Hej! Vi är 2 vuxna och 4 barn i min familj. De två äldsta barnen är båda fotbollskillar och min man gillar också fotboll. Ja, du förstår säkert vad som går på vår tv just nu hemma hos oss! Jag har däremot inte några problem med det. Ibland tycker jag det är kul att titta eller så gör jag något annat. Nu på sommaren så är jag inte i så stort behov av någon tv. Mina två yngsta ser inte på fotboll och vi har faktiskt två tv:apparater, det behövs ibland :-).

Hoppas din sommar fortsätter att vara toppen!

Kram Sussi

2010-06-30 @ 16:06:31
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Jag förstår att Du är en van fotbollsfru. Det är inte jag som Du säkert förstår. Jag lider inte, men tycker, gör jag.

Kram!

2010-06-30 @ 23:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0