Drömmen slog in...

Yes,i dag blev en annan dag! T.o.m. koltrasten märkte det!
Trädgården har fått ett lyft och jag har amultron som snart är mogna.
Dessvärre är det med alla frön jag satt, det blir inga grönsaker i år p.g.a. alla KANINER! Gissa om ilskan över dessa söta djur bubblar inom mig...det finns hur mycket grönt att äta utanför vår tomt, men här trivs de tydligen. Inte bra!
Jag skall snart få träffa mina småttingar från Oslo. Allt är framme,matstol,säng,leksaker m.m. Att inte kunna vara nära mina kära är alltid en stor saknad, jag saknar de varje dag. Är ändå tacksam att vi kan träffas rätt så ofta, ibland i Sundsvall och ibland i Oslo. Jag har konstaterat att det är dyrt att resa inom Sverige, att resa utomlands är ibland billigare. Det borde vara tvärtom, eller hur?
Jag talade med en väninna från Linköping i dag. Vi lärde känna varndra när våra barn var små, det är fyrtio år sedan...mycket har hänt oss båda. Våra barn har inte träffats sedan dess, men nu i sommar skall det ske. Hon är en jättego vän, vi skrattar så gott tillsammans hon och jag, lika " tokiga " brukar vi säga...
Ja, ett gott skratt förlänger livet, det är så sant som det är sagt!

Må så gott därute i cyberrymden, vem vet vem som drömmer om vem?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0