Kramar och värme.

I dag, när det har varit jättevarmt så  har vi städat båten. Typiskt, men det var bestämt sedan tidigare.
Den blev så fin! Sedan låg vi ute i bukten på svaj, vi åt och solade. Med andra ord en ljuvlig dag. 
Väl hemma blev det vattning.
Så förflyter dessa sköna dagar som kallas semester.

Hörde i dag på radion att vi skall kramas minst 4 ggr. om dagar för att orka leva, helst 12 kramar per dag. Att små barn behöver kramar är väldigt viktigt, bl.a. för att stärka deras självkänsla.
Att äldre  behöver kramar är också viktigt, speciellt för de som är ensamma eller på ett äldreboende.

För några år sedan 1996-1997, när jag mist båda mina föräldrar och själv låg i skilsmässa kände jag verkligen behov av att få bli kramad. Jag längtade  efter närhet. Så när jag äntligen fick möjlighet att kramas så kände jag hur jag fylldes i saknadens tomrum. En  lång och varm kram. Nära och stilla, inga klappar på ryggen. Det värmer så gott i hjärtat.

Att få krama sina barnbarn...mmm...det är också gott!

Nu när min man har semester får jag många underbara kramar om dagen. Då mår jag bra.

Hoppas att du ger eller får kramar. Det är läkande! Och läkas vill vi ju. Vi har väl alla små hål som behöver fyllas?

Kram,kram till Dig!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Så fint du skriver.Ha en jättefin seglingssommar!! Kram från Söderhamn.

2010-06-30 @ 22:45:48
Postat av: liveteftersextio.blogg.se

Kram till Dig också!

2010-06-30 @ 23:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0