19 juni?

Vad gör Du den 19 juni denna sommar?

I kväll sändes i TV1 Kungabröllopet 1976.
När jag såg programmet mindes jag hela mitt liv i repris.
34 år sedan! Det har hänt mycket i mitt liv sedan dess. Tänk om jag vetat vad jag skulle möta ?
Vi lever aningslöst på, vi lever på, vi söker, finner, förlorar...

Det har hänt mycket med Kungaparet också. Kungens hår är tunt och grått. Silvias underbara fräschet är som bortblåst.
Så unga och förväntansfulla de var... det har flutit mycket vatten under broarna därefter.
Precis som det gör för oss andra. Vi skall slipas oavsett rang och börd

I går kväll satt jag och tittade i ett gammalt fotoalbum. Jag var väl omkring 19 år på bilderna... en knoppande tillvaro, där man bara längtar efter att få bli vuxen på riktigt. Livet, var framför mig och jag var så nyfiken.


Den 19 juni 2010, trettiofyra år senare, skall jag och min man vara barnvakt till två små underbara barnbarn. Deras föräldrar skall nämligen gå på ett bröllop här i Skåne.
Det går runt, runt, runt.
Vad skall Du göra den 19 juni 2010?

Kommentarer
Postat av: Ida

Jeg venter barn den 20. juni 2010, så den 19. juni har jeg kanskje en liten baby i mine armer, ligger midt i forløsningen, eller forbereder meg til den store dagen :)

Glad påsk!!

2010-04-02 @ 13:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0