Naturen ger......

Så är det läggdags igen!

Fick ett mail från barnbarnen i Sundsvall.
De sitter tillsammans i sina pyjamaser. Sjuåringen läser godnattsaga för sin lillebror! 
Jag blir så glad när jag får små hälsningar, det värmer mitt hjärta! Jag känner att jag alla fall inte är bortglömd. Hoppas att de sover gott nu! Puss, puss!

Varje kväll  läser jag mina böner för mina barn och barnbarn, den stunden är de mig mentalt väldigt nära.
Ett slags möte som betyder mycket.
De framträder var och så tydligt för mig i min inre bild just då.
Det är mitt sätt att säga godnatt till mina kära och att be om välsignelse för de alla. En mamma är jag för alltid, likaså farmor och mormor.

Denna dagen har jag planterat mina solrosor i större krukor.
Jag tänkte att barnbarnen skulle få var sin solros att sköta om. Jag tar med mig ett par nu när jag och min man reser till Oslo framöver. Jag vet att treåringen, snart fyra kommer att gilla detta, men är lite tveksam till hur ettåringen uppfattar det hela. Tror nog att det blir storebror som får sköta om hennes också.

För övrigt så är det gult  av forsythia som blommar  överallt.
Det är gult och grönt som speglar min själ när jag promenerar häromkring med inslag av rosa körsbärsträd och magnolia. Helt underbart.

Jag njuter av mina promenader. Jag blir så lycklig!

Läste  förresten att det här i Alnarp finns en rehabiliteringsträdgård för sjukskrivna.

Visst är det så att naturen läker oss människor, konstigt vore det annars!

Se upp mot himlen, slut dina ögon coh känn energin!  Ta emot livskraften som pulserar omkring dig.

Jag önskar dig en god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0