Fel dag.

Hej och hå! I bland är jag ute och cyklar.

I dag har jag skyndat mig med det mesta för att jag skulle hinna till Lund på ett seminarium.
Jag springer till tåget med andan i halsen. Skyndar mig genom Lund upp till Stadshallen. Väl framme i ett regnigt Lund så visar det sig att jag kom en hel dag för sent!!
Fy fasen!
Jag springer tillbaka till stationen har en minut på mig innan tåget skall gå. Irrar runt för att finna rätt spår, kommer in i ett fullproppat tåg. Hör inte tågvärdens utrop p.g.a allt surr. Ser inte ut heller p.g.a att det är kolsvart ute. Rena rama turen att jag stiger av på rätt station.
Ja, det var en snabbtur till Lund i ogjort ärende.

Men jag skall inte klaga. Det är värre med all snö som fallit över stora delar av landet. När jag var i Sundsvall förra veckan var vädret underbart. I dag är Sundsvall vitt, bara vitt.
Är det vanligt att snön kommer så tidigt?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0