En vanlig fredag.

Så är det fredag igen! Båten skall tittas till, mat skall handlas.

Sedan ut i trädgården! In med de sista krukorna och de sista trädgårdmöblerna...de sista blommorna.. de sista vindruvorna..de sista björnbären..Det är bara att erkänna att nu är det kallare ute om natten, så kallt att min stora palm frös häromnatten.

Fåglarna äter av alla trädgårdsbär och badar i fågelbadet och vi har blivit som " de gamle " nu.
Sitter och betraktar fåglarna.
I dag såg jag även den sista fjärilen, förresten.
Kaninerna fortsätter att invadera vår trädgård men igelkotten har nog börjat lägga sig till ro, tror jag.
Det var lite info om status av dagen.

Det är snart på dagen ett år sedan vi flyttade in i detta hus så det är första hösten som vi " på riktigt " känner att det är vår trädgård.
Stundvis kan jag tycka att jag var rätt så modig som flyttade ner till Skåne vid min ålder. Det är svårt att dra upp stora rötter. Det märker jag nu när jag planterar och delar på blommorna ute i rabatten.
Jag längtar varje dag tillbaka men vad gör man när kärleken kom så sent i livet?
Min aktiva tid som mamma är över nu är jag mormor och farmor. En väldig omtumlande upplevelse att inse att allt förändras hela tiden. Ingenting är beständigt. Det är som våra  fyra årstider, de växlar hela tiden.
I min mans ögon är jag ändå mycket värdefull och det är väl underbart!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0